ثبت شرکت میزان ارائه دهنده خدمات ثبت شرکتها
ثبت شرکت میزان

راهنمای ثبت اینترنتی شرکت

۱۳ فروردین ۱۴۰۳ 17 پرسش و پاسخ

راهنمای ثبت اینترنتی شرکت در سامانه شامل دو مرحله می باشد:

  1. ورود اطلاعات در سامانه اداره ثبت
  2. تهیه فیزیکی مدارک و ارسال به اداره ا از طریق پست

در صورتی هم که نیاز دارید بدانید موسسه ما با چه هزینه ای این کار را برای شما انجام می دهد می توانید شماره تماس خود را در باکس زیر وارد نمایید و قیمت بروز روی دریافت نمایید.

اطلاعات کلـی

زمـان: 14 روز کاری

هزینه: 2،800،000

راهنمای تصویری

در ویدئوی زیر راهنمای ثبت اینترنتی شرکت در سامانه ثبت شرکت ها به صورت کامل نمایش داده شده است. در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید سوال خود را در پایین همین صفحه و در بخش نظرات کاربران ارسال نمایید تا در سریعترین زمان همکاران ما پاسخگوی شما باشند.

همچنین اگر نمی خواهید درگیر این موارد و رفت و برگشت های متعدد پرونده به اداره باشید می توانید فرآیند ثبت را با کمترین هزینه به تیم خدمات اداری ما بسپارید.

این مطلب را حتما بخوانید هزینه ثبت شرکت دقیقا چقدر است؟

برخلاف توضیحات رایج از مراحل ثبت که صرفا توضیحاتی کوتاه و کلی هستند ما تصمیم گرفتیم که طریقه ورود اطلاعات در سامانه را به شکل کاربردی از زمان تصمیم به شروع کسب و کار تا پایان مراحل برای شما هم به صورت تصویری و هم به تفضیل توضیح دهیم. با ما تا انتها همراه باشید.

مراحل ثبت شرکت

آیا نیازه که حتما شرکت ثبت کنیم؟

آدم به به تناسب کار و حرفه ای که در آن مشغول می است، شرایط کاری و اهداف گوناگونی دارد که برای رسیدن به اونها، نیاز به تعامل و همکاری با بقیه دارد، نوعی تعامل سازنده، برای رسیدن سریع تر و راحت تر به اهداف و برنامه های خود، با توجه به شرایط موجود، که اسمش شراکت می شود و همکاری اصولی.

برخلاف نظر عامه که می گویند شریک خوب پیدا نمی شود و به قولی با برادرت هم شراکت نکن، اتفاقا شریک خوب، خیلی هم خوب است اگر با تدبیرانتخاب شود.

قصد داریم بررسی کنیم مراحل ثبت اینترنتی از طریق سامانه به چه شکل است و و چگونه می توان یک شرکت ثبت کرد. البته باید دید که شرایط را دارید یا خیر؟

مراحل ثبت اینترنتی

در صورتی که مدارک اعضا و توافقات شما صورت گرفته و نهایی شده به سایت اداره ثبت وارده شوید: http://irsherkat.ssaa.ir

  •  در منوی بالا بخش " تاسیس شخصیت حقوقی" کلیک ‌کنید، در این مرحله فرمی روی صفحه قرار داده شده  و باید نسبت به پر کردن با نام پذیرش درخواست تأسیس شخصیت حقوقی کلیک کنید
  • نوع شرکت یا موسسه را انتخاب کنید و ادامه را بزنید
  • برای تکمیل فرم باید اطلاعات مربوط به متقاضی را به صورت کامل وارد کنید، نام متقاضی ثبت ، سمت وی و در این قسمت مشخص می‌شود. باید متذکر بشویم که متقاضی اصیل است و یا وکیل.
  • در مرحله بعدی با این عنوان مواجه میشویم: (اطلاعات شخص حقوقی) دراین قسمت نام‌های در خواستی ثبت می‌گردد. باید نام شرکت انتخاب شود، برای این کار پنج نام را پیشنهاد خواهید داد، این نام‌ها دارای خصوصیات زیر هستند:
  • دارای ریشه فارسی هستند (لاتین نیستند)
  • با شئونات انقلاب اسلامی منافاتی ندارند.
  • دارای اسم خاص هستند.
  • تکراری نیستند.
  • در این صفحه شما با کادری مواجه میشوید که در آن به موضوع فعالیت شرکت اشاره دارد. در این جا لازم است شما در مورد نوع فعالیت شرکت، محدود و یا نامحدود بودن مدت فعالیت آن را انتخاب کنید.
  • بعد از آن روی گزینه گام بعدی کلیک میکنید و وارد صفحه بعدی می‌شوید. این صفحه، صفحه اطلاعات مرکز اصلی است. در این قسمت اطلاعات کلی مانند کد پستی، شماره تلفن و نشانی را وارد می‌کنید. اگر اطلاعات دیگری دارید مثل پست الکترونیک، دور نگار ویا نشانی تارنما، میتوانید آنها را هم در این صفحه وارد کنید.
  • صفحه بعد مربوط است به سرمایه شخص حقوقی، در اینجا لازم است که شما نوع سرمایه را مشخص کنید، نقدی است یا غیر نقدی؟ سهام با نام است ویا بی نام و همچنین ارزش ریالی هر سهم  آن باید مشخص باشد. پس از تکمیل، برای رفتن به مرحله دیگر، روی گام بعدی کلیک کنید.
  • صفحه ای که روبروی شماست مربوط به اشخاص است، اشخاص عبارت از افرادی هستند که در شرکت دارای سمت هستند. اینها به اشخاص حقیقی و حقوقی تقسیم می‌شوند، در صورتی که شخص حقوقی مد نظر است باید مشخصات کامل خود را وارد نمایند ودر صورتی که شخص حقوقی  مد نظر باشد گزینه تابعیت و کد ملی ظاهر میشود که هر سه را پر میکنند.
  • در این قسمت سه گزینه در نظر گرفته شده، حذف، ثبت اطلاعات و انصراف، بر حسب اینکه مایل هستید کدام  یک را انتخاب کنید روی یکی از این سه گزینه کلیک میکنید. گزینه ثبت اطلاعات برای ذخیره اطلاعات وارد شده است
  • گزینه حذف همین اطلاعات را حذف میکند و گزینه انصراف به این معنی است که از تغییر اطلاعات منصرف شده‌اید.
  • در این مرحله از مراحل ثبت شما باید میزان سرمایه و سهام را وارد کنید، یاد آوری میکنیم که در صفحه اشخاص شما به اسم شخص اشاره داشتید که سرمایه گزار است، در اینجا باید سمت او را در شرکت و یا موسسه معین کنید و در کادر بنویسید.
  • مثلا مدیر عامل و یا رئیس هیت مدیره، در اینجا باید تاریخ شروع و پایان سمت فرد مشخص باشد و همچنین داشتن حق امضا برای فرد مذکور و یا اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر باید تایید شود.
  • در صفحه بعدی، شما راجع به شعب موسسه و یا شرکت توضیح میدهید، سمت تصدی افراد را در شعب با نام و مشخصات تعیین می‌نمایید زمان شروع این تصدی را نیز مشخص میکنید.
  • در این مرحله وارد صفحه روزنامه میشوید. روز شروع سال مالی و شروع ماه مالی را در کادر پر کنید. در این صفحه با مراجعه به فهرست اطلاعات، میتوانید روی موضوع مورد نظر خود کلیک کنید.
  • در قدم بعدی، وارد قسمت اظهار نامه شرکت میشوید، نوبت به وارد کردن متن اظهار نامه است، در این مرحله شما میتوانید از متن‌های موجود در سیستم بهره ببرید و یا خودتان اطلاعات خواسته شده را تایپ کنید. سپس وارد صفحه اساسنامه میشوید و اساسنامه شرکت را وارد میکنید.
  • البته در این صفحه نمونه های فرضی از اساسنامه و شرکت نامه وجود دارد که تنها پر کردن آنها کفایت میکند. اما در صورتی که مایل باشید میتوانید قوانین خاصی را که مربوط به شرکت خودتان است ، به آن اضافه کنید.
  • در گام بعدی شما باید تصویر برابر اصل شده اساسنامه خود را در سایت اداره ثبت قرار دهید.حالا وارد صفحه مدارک میشوید، بر حسب اینکه شرکت شما ازچه نوع شرکت‌هایی است مدارک در خواستی را  وارد کنید.
  • لازم به ذکر است اگر میخواهید که اصل صورت جلسه رد نشده وعودت داده نشود، متن را کامل و در قسمت مخصوص به خودش تایپ کنید و مراقبت باشید تا متن تایپ شده با اصل صورت جلسه مطابقت داشته باشد.
  • در حال حاضر و بعد از طی مراحل گفته شده، شما اطلاعات نهایی را دقیق و کامل وارد رایانه کرده‌اید و به این ترتیب تائید پذیرش را دریافت نموده‌اید، از این لحظه به بعد شما قادر خواهید بود تا هر زمان که لازم باشد وارد سامانه بشوید،کد رهگیری بگیرید و تصمیمات اخذ شده را مشاهده کنید به این ترتیب شما برای پیگیری میتوانید از طریق ورود به سامانه اقدام کنید ونیازی به مراجعه حضوری ندارید.
  • شما اطلاعات را تکمیل کرده‌اید، پذیرش اینترنتی و تاییدیه آن را نیز دریافت نموده‌اید، حالا صورت جلسات تنظیمی را با همه ضمایم مربوطه با پست سفارشی  به آدرس ذکر شده ارسال کنید.
  • در صورتی که نقص مدرک وجود داشته باشد، مدارک با پست به شما عودت داده میشود تا رفع نقص کنید و اگر صورت جلسه تأیید شد، جهت صدور آگهی،به روزنامه ارسال میگردد. درصورت رد، مدارک به شما بر گردانده میشود و شما میتوانید در نوبت بعدی مجدداً اقدام کنید و صورت جلسه جدید را تنظیم نمایید.
  • در اینجا یادآور می‌شویم در صورتیکه از امکانات اینترنتی استفاده کنید، از قابلیت‌های سودمندی برخوردار میشوید. با ثبت نام اینترنتی شما میتوانید سایر پیگیری ها را هم از همین طریق انجام دهید، ‌پرسش‌ ها را بپرسید وپاسخ را دریافت کنید، بدون اینکه نیاز به مراجعه حضوری داشته باشید.
  • در انتها، زمانی که اطلاعات را تکمیل کردید و پذیرش اینترنتی را از طریق سایت دریافت نمودید، باید صبر کنید تا تاییدیه پذیرش را هم ببینید، حالا زمان آن رسیده تا صورت جلسه و ضمایم آن را با پست سفارشی به آدرسی که ذکر شده ارسال کنید. بنابر‌این نیازی نیست تا شما برای تحویل مدارک به صورت حضوری مراجعه کنید.
  • در مرحله بعدی، اطلاعات روزنامه‌ای شرکت از روی فهرست مشخص می‌شود و به دنبال آن شما وارد صفحه اظهار نامه میشوید. در این قسمت شما میتوانید از فرم های تعبیه شده استفاده کنید و آنها را پر نمایید. چنانچه اطلاعات خاصی مربوط به شرکت خودتان موجود است اضافه میکنید.
  • زیرا بعضی از شرکت ها دارای قوانین و مقررات خاص خود هستند.در ادامه شما باید وارد صفحه اساسنامه بشوید و اساسنامه شرکت خودتان را در سایت به ثبت برسانید. یادآوری میکنیم که سامانه دارای فرمهای پیش فرضی است که میتوانید آنها را پر کنید شرکت‌نامه ها هم از این قاعده مستثنی نیستند.
  • این در حالی است ک شما مطالب مرتبط با شرکت خود را هم میتوانید اضافه کنید. بعد از این مرحله باید کپی برابر اصل اساسنامه را هم وارد کنید. حالا به صفحه مدارک وارد میشوید، هر شرکتی نوع خاصی از مدارک را ارائه می کند ، پس شما باید با توجه به نوع شرکت و مدارکی که دارید ، مطالب را روشن و دقیق در جای مخصوص به خود وبه  طور کامل تایپ کنید. دقت کنید در صورتی که تایپ ناقص باشد، مدارک عودت داده میشود.
  • متن تایپ شده با اصل آن باید برابر باشد. زمانی که اطلاعات دقیق جامع و نهایی شد ، وارد یارانه میشود، در صورتی که رایانه تایید پذیرش را به متقاضی اعلام کند، باید نسخ صورت جلسه وضمایم توسط پست سفارشی به آدرس ذکر شده در تاییدیه فرستاده میشود. اگر تایید شود که به روزنامه جهت صدور آگهی ارسال می‌گردد، یادآوری میکنیم که قبل از این مرحله شما کد رهگیری دریافت کرده‌اید و از این به بعد میتوانید سیر پرونده وتحولات آنرا از سامانه پیگیری کنید.
  • در نهایت اگر در خواست ثبت شما رد شود مدارک به شما عودت داده میشود. مستندات اعلام میگردد تا شما با تکمیل اطلاعات خواسته شده بار دیگر اقدام نمایید. اما در صورت پذیرش، مسؤل اداره، دستور ثبت در دفتر شرکت‌ها را صادر می‌کند.
  • بعد از آن برای شرکت شماره ردیف معین و در دفتر مخصوص ثبت میشود. خلاصه مفاد شرکتنامه و اساسنامه در ستون‌های آن ثبت و برای هر شرکت یک صفحه مترادف اختصاص داده میشود. برای کاهش هزینه ها کافیست پیگیری های اداری خود را خودتان انجام دهید تا هزینه های وکالت و .. نداشته باشید.
  • در این مرحله کار تشکیل پرونده به اتمام می‌رسد. یک نسخه از آن به مؤسسین تحویل می‌شود که شامل اظهارنامه،شرکت نامه واساسنامه است، اگر سند مالکیت نیز موجود باشد به مدیران عودت داده میشود.نسخه بعدی پرونده که علاوه بر موارد اخیر شامل پیش نویس آگهی نیز هست، به اتاق تایپ، جهت تحریر ارسال می‌گردد.
  • آخرین اقدام در خصوص این پرونده،تحریر آن وصدور آگهی تأسیس شرکت است. این آخرین اقدامات در ثبت یک شرکت است واز این مرحله به بعد شرکت می‌تواند خود را قانونی تلقی نماید وعملیاتی شود.

لازم به ذکر است،که طبق ماده (۱۹۷ق.ت) باید خلاصه شرکت نامه ومنضمات آن ظرف ماه اول از ثبت انتشار یابد.

انتشار این اسناد توسط اداره ثبت محل یا جانشین آن بسته به مورد، انجام میشود. محل انتشار این اسناد، مجله رسمی دادگستری و یا یکی از جراید کثیرالانتشار وبه هزینه خود شرکت است. این مورد در ماده ۶ نظام‌نامه قانون تجارت وزارت عدلیه وتبصره آن تصریح شده است.

مراحل ثبت شرکت
پرسش و پاسخ
سوال از شما پاسخ از ما
درحال ارسال پاسخ به :
حسین ‏۲۹ آبان ۱۳۹۷

سلام
این سایت یک قسمت را اضافه کرده داخل همین صفحه. به اسم ((نوع شخصیت حقوقی)). و غیرفعال هم هست. وقتی فرم را پر می کنم و گزینه بعدی را میزنم ، ارور می دهد که گزینه های ستاره دار الزامی است، در صورتی که همه گزینه های ستاره دار را پر کرده ام و تنها گزینه که باقی می ماند، همین گزینه غیرفعال است . باید چکار کنم ؟ لطفا پاسخ بدهید.
باتشکر از آموزش زیباتون

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۹ آبان ۱۳۹۷

با سلام
حسین عزیز
در این مورد کمی توضیحات با سوال و جواب همراه خواهد بود، لطف کنید با موسسه تماس بگیرید همکاران راهنمایی خواهند کرد.
موفق باشید.

پاسخ
منصور ‏۱۶ خرداد ۱۳۹۹

سلام من سال 85 یک شرکت چند منظوره خدماتی راه سازی جاده سازی و… تاسیس کردم تا امروزم هیچ کاری باش انجام ندادم الان برای تمدید شرکت باید چه مراحلی انجام بدم باتشکر

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۷ خرداد ۱۳۹۹

با سلام
شرکت سهامی خاص یا مسئولیت محدود هستش؟ در صورتی که مسئولیت محدود باشه نیاز به تمدید و تغییرات نیست اما اگر سهامی خاص باشه نیاز به تمدید بازرسین و مدیران دارید.

پاسخ
فرشته ‏۲۸ آذر ۱۳۹۷

با سلام از چه سامانه ای باید شرکت در عراق ثبت کرد.

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۵ دی ۱۳۹۷

سلام فرشته جان ثبت در عراق از طریق سامانه نیست. برای ثبت شرکت در خارج از کشور با موسسه تماس بگیرید لطفا. موفق باشید.

پاسخ
رضا ‏۱۸ فروردین ۱۳۹۸

سلام من تو خلخالم میخوام یه شرکت حبوبات ثبت کنم باید چیکار کنم
با تشکر

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۸

دوست عزیزم موسسه ثبت میزان برای شما در هر نقطه از کشور باشید در کمترین زمان با مناسبترین هزینه، شرکت ثبت می کند، در صورت تمایل با موسسه تماس بگیرید.

پاسخ
رضا ‏۰۴ شهریور ۱۳۹۸

سلام من و همسرم قصد تاسیس شرکت ازدواج اسان و خدمات مجالس عروسی رو داریم باید شرکت با مسولیت محدود ثبت کنیم؟؟ متن اساسنامه ان در سایت ثبت نام شرکت ها هست؟ هزینه ثبت شرکت چقدر است؟ مدت زمان که طول میکشه تا درج اگهی بفرمایید؟ هنوز جایی برای شرکت در نظر نگرفتیم ادرس خونه موردی نداره؟ سرمایه اولیه چقدباشه کفایت میکنه که هزینمون بالا نره؟ ممنون از راهنمایتون

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۵ شهریور ۱۳۹۸

با سلام
بله محدود ثبت کنید بهتره، متن اساسنامه به صورت ناقص در سایت اداره ثبت هست که شما باید اون رو تکمیل بفرمایید ( البته تخصص لازم یا تجربه رو باید داشته باشید وگرنه به مشکل خواهید خورد) هزینه با توجه به میزان موضوع و وکیلی که براتون در نظر گرفته میشه متفاوت خواهد بود، مدت زمان ثبت حدودا یک هفته تا 10 روز خواهد بود و زیر این زمان امکان ثبت نیست، برای آدرس به هنگام ثبت به یک کد پستی معتبر نیاز دارید. سرمایه اولیه رو یکصد هزارتومان در نظر بگیرید.
ما جهت ثبت شرکت در خدمت شما هستیم با سپاس

پاسخ
علی ‏۲۸ شهریور ۱۳۹۸

سلام
من میخواستم یک شرکت و کارخانه تولید بستنی بزنیم
۱ چه نوع شرکتی مناسبه؟
۲ ایا میتوان در شرکت سهامی خواص هم مدیر عامل شرکت بود هم ریس هیت مدیره؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۰ مهر ۱۳۹۸

با سلام
شما هم می توانید مسئولیت محدود ثبت کنید و هم سهامی خاص ، در مورد سوال دوم هم بله می توانید.

پاسخ
جواد ‏۲۳ فروردین ۱۳۹۹

توضیحات واقعا بسیار زیبا، عالی و کامل بود

پاسخ
پوریان صدیق ‏۰۳ مهر ۱۳۹۹

با سلام من کارم رو به یک موسسه سپردم که دو بار عودت برگشت خورد ‌. الان خودم تا حدود آشنایی پیدا کردم شرکت خاص که تایید نام هم شده ولی یک ماهه ما الافیم الان دوباره اصلاح زدم تکمیل کردم قیمت نامه بانک شماره گواهی بانکی رو نمی دونم چیه میشه توضیح بدین ممنون میشم خسته شدم سومین بارم باز برگشت بخوره س و ب هستم تشکر از فیلم بسیار آموزنده معلومه کارتون درسته ولی این موسسه ک کار میکنم خیلی پنهان کاری میکنه آیا میتونم هزینه رو پس بگیرم و به شما واگذارش کنم تمام مدارک و اساسنامه و نامه بانک تکمیل فقط موقع امضا به ما گفت اثر انگشت بزنیم بعد از کار ما ایراد گرفتن لطفا اساسانامه بدون الحاقیه و اثر انگشت باشه من زیاد متوجه نشدم .با تشکر

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۳ مهر ۱۳۹۹

با سلام
دوست عزیز الان مدارکی که قبلا پست شده عودت خورده؟ گواهی بانکی الان دست خودتونه؟ در صورتی که پاسختون مثبته با ما تماس بگیرید تا همکاران براتون انجام بدن.

پاسخ
زهرا ‏۰۸ شهریور ۱۴۰۰

سلام روز بخیر. یه سوال داشتم
قسمت ثبت شخصیت حقوقی توی سایت اداره ی ثبت شرکت ها، همین قسمتی که اول مطلب عکسشو گذاشتین، چرا یه گزینه بیشتر نداره ؟ الان من میخوام مشاهده ی اخرین وضعیت ثبت تاسیس رو بزنم اصلا همچین گزینه ای نداره. ولی عکسی که گذاشتین داره این گزینه رو. ممنون میشم راهنمایی کنین از کدوم قسمت سایتش میتونم اخرین وضعیت ثبت رو ببینم

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۰ شهریور ۱۴۰۰

سلام از منوی سایت قیمت ” پیگیری درخواست “

پاسخ
تماس با ما