ثبت شرکت میزان ارائه دهنده خدمات ثبت شرکتها
ثبت شرکت میزان
  • ثبت شرکت
  • برند
  • ثبت برند| مراحل، مدارک و هزینه ثبت علامت تجاری 1403

ثبت برند| مراحل، مدارک و هزینه ثبت علامت تجاری 1403

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 63 پرسش و پاسخ

ما در این مطلب به شما می گوییم برای ثبت برند چه شرایطی باید داشته باشید، چه مدارکی مورد نیاز است، مدت زمان ثبت آن چقدر است و هزینه ثبت برند در سال 1403 چقدر تمام می شود.

تصورش را بکنید؛ یک مغازه دارید یا یک فروشگاه یا حتی یک فروشگاه اینترنتی، بعد یک روز سر و کله یک نفر پیدا می شود و از شما می خواهد فعالیتتان را متوقف کنید، چـــرا؟ چون با اسمی که ایشان به نام خودشان ثبت کرده اند دارید فعالیت می کنید و این غیر قانونی است. تصورش هم بد است. خب باید چکار کرد؟ چه کنیم که به این مرحله نرسیم؟ با ما همراه باشید.

ثبت برند

اطلاعات کلی هزینه ای

هزینه ثبت برند حقیقی در یک طبقه بدون واریزی دولتی3،800،000 تومان
هزینه ثبت برند حقوقی در یک طبقه بدون واریزی دولتی4،200،000 تومان
مدارک لازم جهت ثبت برندکارت ملی، یک گواهی برای فعالیت و ثنا

چرا ثبت برند ؟

1- اگر با یک نام تجاری دارید فعالیت می کنید و هنوز آن را به نام خودتان ثبت نکرده اید ابتدا باید از آن استعلام بگیرید که ثبت شده است یا خیر؟
در صورتی که این نام ثبت نشده باشد و شرایط لازم را که در ادامه گفته می شود داشته باشد، شما می توانید آن را ثبت کنید. حالا یا خودتان ثبت کنید یا به ما بسپارید.
اما اگر ثبت شده باشد بهتر از ابتدا با ما مشورت کنید اگر راهکاری نداشت، ادامه فعالیت با آن برند را متوقف کنید و نام تجاری جدیدی برای خود انتخاب کنید. به هر حال جلوی ضرر را از هرجا که بگیرید منفعت است.

اگر با مطالعه این مطلب که صفر تا صد ثبت برند را توضیح داده ایم، جای ابهامی داشتید و سوالی در زمینه مدارک لازم یا کسری مدارک یا استعلام از قابل ثبت بودن برند خود را دارید می توانید با ما تماس بگیرید تا همکاران ما به صورت تخصصی شما را راهنمایی نمایند.

دریافت مشاوره و انتخاب نام 02168256000دریافت مشاوره
مشاوره ثبت برند

مراحل ثبت برند

شما نیاز است که 4 گام اصلی و مهم را طی کنید:

مرحله 1 )  انتخاب نام برند و علامت تجاری: اولین گام شما در این ابتدای کار، انتخاب نام برند است که می خواهید با آن سالها فعالیت کنید و بین مشتریان و در بازار معروف شوید.

پس نامی را انتخاب کنید که اولا از نام هایی که محدودیت ثبت ندارند انتخاب کنید و دوم اینکه قبلا نباید ثبت شده باشد. نامهای که محدودیت دارند یا عام هستند یا خلاف قوانین اسلامی و عمومی هستند.

مرحله 2 )  جستجوی سوابق آن نام تجاری: شما قبل از انتخاب هر علامت تجاری باید بررسی کنید که آیا این برند قبلا ثبت شده است یا خیر؟ چنانچه یک نام یا یک علامت تجاری در حوزه فعالیت شما قبلا ثبت شده باشد یا دامنه آن را ثبت کرده باشند و وب سایتی یا حتی پیج اینستاگرام با آن نام فعالیت می کند بهتر است آن اسم را رها کنید چون احتمالا ثبت شده. این کار باعث می شود احتمال رد شدن برند شما در سامانه درصد بالایی کاهش یابد.

مرحله 3 )  تکمیل مدارک لازم: بعد از انتخاب نام ، باید مدارک لازم را که در پایین همین مطلب دقیق ذکر شده است تکمیل کنید.

مرحله 4 )  ثبت اظهارنامه درخواست در سامانه مالکیت معنوی: بعد از تکمیل مدارک لازم، باید در سامانه مرکز مالکیت معنوی ثبت نام نموده و جهت تایید حساب کاربری گواهی امضا از دفترخانه اسناد رسمی دریافت نمایید.

بعد از فرآیند ثبت اظهارنامه در سایت و بارگذاری مدارک و تصویر برند در سایت باید حداقل 15 روز منتظر ماند تا نتیجه بررسی کارشناسان اعلام شود.

  • نکته: مهمترین بخشهای مراحل ثبت برند، جستجوی نام انتخاب شده به شیوه ای کامل و تخصصی و ثبت صحیح اظهارنامه می باشد زیرا توصیف برند یا رفع نقص برند بعد از ایراد کارشناس نیاز به تجربه دارد.
جهت استعلام روی لینک روبه رو کلیک کنید استعلام برند
سوالات مشاوره برند

سوالات متداول

هزینه ثبت برند در سال 1403 چقدر است؟

اگر شما تخصص ثبتی داشته باشید و بخواهید که پیگیری های مربوط به ثبت را، خودتان انجام دهید، هزینه هایی که برای ثبت باید بپردازید حدودا 2.5 میلیون تومان ( ثبت اولیه اظهارنامه در سایت + روزنامه رسمی نوبت اول + حق الثبت + روزنامه رسمی دوم ) است. این هزینه وقتی است که شما خودتان بدون هیچ وکیلی و بدون واگذاری کار به یک موسسه ثبتی خودتان انجام دهید.

مدت زمان ثبت علائم تجاری چقدر است؟

مدت زمان ثبت برند حدودا و در مناسبترین حالت 70 روز است، که 10 الی 30 روز بررسی اولیه پرونده طول می کشد و یک ماه هم نیاز است که آگهی تقاضای ثبت مورد نظر در روزنامه رسمی چاپ شود. لازم به ذکر است که برای دریافت گواهی ده ساله برند چند روز دیگر به 60 روز طی شده باید اضافه کنید.

مدارک لازم جهت ثبت فارسی یا لاتین کدامند؟

برای ثبت برند فارسی و لاتین شما باید یک مجوز داشته باشید که نشان دهد در آن حوزه فعالیت می کنید مانند پروانه کسب یا جواز کسب و کار اینترنتی یا .... + مدارک شناسایی متقاضی + گواهی امضا،

توجه : اگر برند لاتین باشد باید کارت بازرگانی یا کارت نیز اخذ نمایید و ارائه دهید

قانون ثبت علائم تجاری در ایران

آیا برند مانند شرکت نیاز به پرداخت مالیات دارد؟

داشتن یک برند برای مالک آن تعهد مالیاتی ایجاد نمی کند و مالیاتی ندارد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد هزینه ها و رفع ابهامات مالیاتی برند با ما تماس بگیرید

مدارک لازم جهت ثبت برند

مدارک لازم جهت ثبت برند

مدارک لازم، با توجه به برند شخصی یا شرکتی بودن متفاوت می باشد.

مدارک لازم جهت ثبت علامت تجاری شخصی ( حقیقی )

  • تصویر مدارک شناسایی فرد متقاضی ( شناسنامه و کارت ملی)
  • گواهی امضا از دفترخانه اسناد رسمی
  • ارائه مجوز فعالیت در حوزه مورد نظر (مانند جواز کسب برای خرده فروشی یا هر پروانه فعالیت معتبر )
  • کارت بازرگــــانی ( در صورتی که برند انگلیسی یا بی معنی باشد )

مدارک لازم جهت ثبت علامت تجاری شرکتی ( حقوقی)

  • تصویر مدارک شناسایی مدیرعامل ( شناسنامه و کارت ملی)
  • ارائه آگهی ثبت شرکت ( حوزه فعالیت برند باید در موضوع فعالیت شرکت قید شده باشد و همراه با یک مجوز فعالیت )
  • کارت بازرگـــانی ( در صورتی که برند لاتین باشد )
  •  در صورتی که وکیل و نماینده رسمی شرکت، کار ثبت علامت تجاری را انجام می دهد، می بایست مدارک نماینده قانونی نیز تهیه و ارائه گردد.

مدارک مورد نیاز جهت تمدید برند

همانطور که در بالا گفته شد اعتبار یک برند بعد از ثبت 10 سال است، بعد از این ده سال نیز است که برند تمدید شود، فرآیند تمدید برند هم شبیه ثبت برند در سامانه می باشد و مدارکی که لازم است:

برای اشخاص حقيقی :

  • كپي شناسنامه و كارت ملي مالك علامت برای ثبت علامت تجاری یا علائم تجاری
  • ارائه اصل يا كپي تصديق ثبت شده برای ثبت علامت تجاری یا علائم تجاری

برای اشخاص حقوقی :

  • ارائه روزنامه آخرين تغييرات اعضاي هيئت مديره
  • كپي شناسنامه و كارت ملي دارندگان حق امضا
  • ارائه اصل يا كپي تصديق ثبت شده
مدت زمان ثبت برند

مدت زمان ثبت برند

مدت زمان اطمینان از ثبت علائم تجاری حداقل 60 روز می باشد که طبق موارد زیر است

  • مدت زمان بررسی اولیه اظهارنامه تقریبا 15 روز
  • مدت زمان درج آگهی تقاضای برند در روزنامه رسمی ( نوبت اول ) 30 روز

لازم به ذکر است که جهت صدور گواهی ثبت برند ( گواهی 10 ساله ثبت نشان تجاری ) می بایست چند روز دیگر به این زمان اضافه نمود.

صدور گواهی 10 ساله

صدور گواهی ثبت برند

همان طور که می دانید ابتدا باید اقدام به ثبت نام در سایت اداره مالکیت، تشکیل پرونده و ثبت اظهارنامه درخواست ثبت برند در این وب سایت کنید. پس از ارجاع پرونده بین 15 تا 45 روز کاری طول خواهد کشید تا وضعیت پرونده و یا درخواست شما مشخص شود و پاسخی به شما ابلاغ گردد.

این مراحل عبارتند از:

  • تهیه نام اولیه در سامانه مالکیت معنوی
  • دریافت یک برگه و مراجعه به دفترخانه های اسناد رسمی جهت تایید و دریافت گواهی امضا
  • بارگذاری گواهی امضا در سامانه مالکیت معنوی و دریافت نام کاربری و کلمه عبور
  • ثبت نام برند و مشخصات آن در بخش اظهارنامه
  • ارائه مجوز فعالیت به دفترخانه جهت تایید اصل مدرک در سامانه ای که از مهر ماه 1400 به دفاتر اسناد رسمی تفویض شده است
  • ارزیابی و بررسی مدارک توسط کارشناسان اداره ثبت به این صورت که هر دفعه با ورود به کارتابل خود می توانید تعداد نفرات حاضر در صف بررسی پرونده ها را مشاهده کنید.

پس از تشکیل پرونده و ارجاع آن به سازمان اداره مالکیت ممکن است سه حالت برای پرونده و درخواست شما پیش بیاید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

انواع وضعیت های پرونده هنگام ثبت در کارتابل

وضعیت پرونده ثبت برند تائید شده:

در این حالت پرونده و در خواست شما بررسی می شود و اگر هیچ گونه مشابهت و یا نقصی در آن مشاهده نشد وارد مرحله ی چاپ روزنامه می شوید.

چاپ روزنامه باید در سه مرحله انجام شود. مرحله ی اول هنگام تائید می باشد. یعنی با تائید پرونده شما در روزنامه های رسمی و کثیر الانتشار آگهی می شود.

این آگهی برای این است که کلیه افراد به مدت یک ماه فرصت داشته باشند تا به این نماد اعتراض وارد کنند و اگر شباهتی وجود دارد سازمان مطلع شود.

چاپ این روزنامه بین یک هفته تا ده روز طول خواهد کشید. اگر پس از یک ماه هیچ اعتراضی وارد نشد به سرعت می توانید برای انتشار آگهی دوم اقدام کنید.

آگهی دوم معمولاً با داشتن شماره ثبت علامت تجاری همراه خواهد بود. در این بخش از کار شما تقریباً به پایان راه رسیده اید.

وضعیت پرونده رد شده:

در این حالت پرونده شما رد شده است و دیگر قابل پیگیری نمی باشد. می توانید با ایجاد تغییر در علامت و نام مجدداً اقدام نمایید.

وضعیت پرونده مشابهت یا نقص پرونده:

در صورتی که پرونده شما تکمیل نباشد و یا نقصی در پرونده شما باشد می توانید پرونده را پیگیری کنید تا اقدام به برطرف کردن مشکلات نمایید.

پس از رفع این مشکل و اقدام دوباره پرونده شما به مرحله تائید می رسد و می توانید مراحل را آنگونه ادامه دهید.

نمونه برند های ثبت شده

از 0 تا 100

در اینجا ما از الف تا ی به شما گفتیم که ثبت برند چیست؟ داشتن یک برند انحصاری چه تحولی در کسب و کار شما ایجاد می کند؟ چگونه می توان فهمید چه برندهایی قبلا ثبت شده اند؟ برای ثبت آن چقدر باید هزینه پرداخت کنید؟ و مدت زمان ثبت برند چند روز است؟  و توضیحات تکمیلی مدارک و مراحل آن را در ادامه خواهید خواند.

انتخاب نام تجاری، اولین گام

اولین اقدام هر فرد برای تولید و فروش یک محصول یا یک شرکت بعد از ثبت خود برای شروع تبلیغات و معرفی خود، ثبت علامت تجاری است که براساس ضوابط و قوانین مندرج در قوانین مربوط به ثبت علائم و اختراعات، این فرآیند صورت می پذیرد.

اصل و اساس شروع هر فعالیت حرفه ای در حوزه کسب و کار یا تولید یک محصول انتخاب یک نام تجاری و متعاقبا ثبت آن برای جلوگیری از کپی برداری سایر می باشد.

امروزه بیشتر صاحبین کسب و کار برای خود برند داشته اند که به ندرت اسمی پیدا می شود که قبلا ثبت نشده باشد و باید به اسم های خاص و جدید رو آورد.

زمانی که شخص یا شرکتی از برند شما برای نام گذاری محصولاتش استفاده نمایند آنگاه شما بنا بر قوانین برند در کشور می توانید آن مجموعه را موظف به تغییر نام و بابت این تخطی مجازات نمایید.

  • هر شخصی نمی تواند هر نامی را که خواست ثبت کند.
  • شخص متقاضی ثبت علامت تجاری باید در هر زمینه ای که مجوز فعالیت دارد علامت را در همان زمینه ثبت کند.
برند های ایرانی

ثبت برند در ایران

چه لزومی دارد اصلا در ایران که بحث کپی رایت ضعیف است و پیگیری پیچیده ای دارد اصلا برند ثبت کنیم:

  • ثبت برند باعث جلوگیری از کپی کاری و سواستفاده های احتمالی از شهرت و اعتبار نام تجاری شما خواهد شد.
  • برند و نام تجاری شما همچون یک ویترین است. یک ویترین زیبا قطعاً در جذب مشتریان تاثیر بسزایی خواهد داشت.
  • با داشتن یک علامت تجاری خوب، تعداد بیشتری از بازدیدکنندگان تبلیغات شما به مشتری تبدیل و بازدهی تبلیغات شما بیشتر می‌شود.
  • هیچ‌کس یک تجربه لذت‌بخش ناشی از یک برند را ساده فراموش نمی‌کند. همه دوست دارند تجربه‌های خوشایند یک بار دیگر تکرار شوند.

دقت کنید که ثبت برند متفاوت از نام و داشتن یک نام سه سیلابی است. به عنوان مثال برند دی جی کالا متعلق به شرکت شرکت نو آوران فن آوازه می باشد. یعنی نام شرکت شما هر نام سه کلمه ای می تواند باشد اما نام برند است که معروف می شود و مهم است.

سسامانه روزنامه رسمی کشور
هزینه ثبت برند

هزینه ثبت برند و لوگو

هزینه ثبت برند با هزینه ثبت لوگو جایی با هم تفاوت دارند که ما نیاز داریم لوگو را در روزنامه رنگی چاپ کنیم ولی اسم برند را خیر، برخلاف باور، هزینه ثبت یک برند نوشتاری با هزینه ثبت لوگو با هم تفاوت زیادی ندارند. نیاز به توضیح است هزینه های ذکر شده در ذیل حدودی بوده و هزینه نهایی با کمی اختلاف نسبت به مبالغ زیر خواهد بود.

هزینه ها حدودا 2.5 میلیون تومان ( ثبت اولیه اظهارنامه در سایت + روزنامه رسمی نوبت اول + حق الثبت + روزنامه رسمی دوم ) است.

این هزینه وقتی است که شما خودتان بدون هیچ وکیلی و بدون واگذاری کار به یک موسسه ثبتی خودتان انجام دهید.

هزینه ثبت برند شامل دو دسته می شود:

✔ هزینه های واریزی در سامانه ثبت علائم تجاری:

  • هزینه ثبت اولیه پرونده که بر طبق تعداد طبقات متفاوت می باشد از 24 هزار تومان برای یک طبقه و به ازای هر طبقه بیشتر این هزینه بیشتر می شود.
  • هزینه ثبت آگهی تقضای ثبت علامت تجاری ( روزنامه رسمی نوبت اول ) و روزنامه رسمی نوبت دوم که در حکم مرحله نهایی ثبت جهت دریافت گواهی ده ساله می باشد.
  • هزینه حق الثبت که حداقل 120 هزار تومان برای یک طبقه می باشد که به ازای افزایش طبقات این هزینه هم افزایش می باید.

✔ هزینه های وکیل و موسسه:

این هزینه ها شامل وکالتنامه وکیل، حق التمیر دادگستری و حق الزحمه موسسه می باشد که با توجه به تخصص و تعهد و سیاست هر موسسه متفاوت می باشد. ثبت میزان با مناسبترین هزینه و بهترین زمان ثبت در خدمت شما می باشد.

نکته: طبقه برند درواقع حوزه دسته بندی شده فعالیت های مختلف می باشد. مانند اغذیه، شوینده، پوشاک، ....

هزینه ثبت برند

هزینه های ثبت برند متشکل از هزینه ثبت اظهارنامه در سامانه قوه قضایه، دریافت تاییدیه کارتابل از دفاتر اسناد رسمی، پرداخت مبلغ روزنامه رسمی نوبت اول، پرداخت حق الثبت برند و پرداخت مبلغ درج آگهی نهایی در روزنامه رسمی می باشد. جمع این مبالغ حدود 2.5 میلیون تومان می باشد.

جزئیات هزینه ای

هزینه ثبت برند در 4 دسته که با رنگ آبی مشخص شده است، قرار می گیرند:

  • هزینه ثبت اظهارنامه برند در سامانه

بعد از اینکه در سایت اداره مالکیت معنوی عضو شدید، شما باید مدارک ذکر شده در بالا را در سایت بارگذاری نموده و اظهارنامه ثبت برند را ثبت نمایید. در این مرحله هزینه ای باید پرداخت شود. هزینه ثبت اظهارنامه برند بر اساس اینکه تعداد طبقات چقدر است و چه میزان کالا درج شده است و برند حقیقی یا حقوقی می باشد، متفاوت است.

به عنوان مثال هزینه ثبت در یک طبقه حداقل 24 هزار تومان و هرچقدر تعداد طبقات بیشتر باشد به همان میزان هزینه ثبت اظهارنامه بالاتر خواهد بود.

هزینه اولیه ثبت اظهارنامه در ازای یک طبقه:

- اگر متقاضی شخص حقیقی باشد، هزینه معادل240.000 ریال

- اگر متقاضی شخص حقوقی باشد، هزینه معادل480.000 ریال

هزینه مربوط در هر طبقه اضافی:

- اگر متقاضی شخص حقیقی باشد، هزینه معادل20.000 ریال

- اگر متقاضی شخص حقوقی باشد، هزینه معادل40.000 ریال

  • هزینه آگهی تقاضا ( یا همان روزنامه اول )

پس از آنکه اظهارنامه شما توسط کارشناس اداره مالکیت بررسی و ثبت آن " بلامانع " شد باید آگهی تقاضای برند را در روزنامه رسمی چاپ نمود که هزینه آن به شکل زیر محاسبه می شود:

هزینه این روزنامه از 438 هزار تومان به بالا می باشد. چرا به بالا؟ به دلیل اینکه سیاه و سفید یا رنگی بودن لوگو، میزان خطوط و تعداد طبقات و کالاها، همگی در هزینه روزنامه رسمی تاثیر گذار هستند. تعداد خطوط بیشتر باعت بیشتر شدن کادر آگهی می گردد. هزینه ها به صورتی بالا می روند که مثلا برای سه طبقه و یک علامت رنگی باید حداقل 488هزار تومان هزینه در سایت روزنامه رسمی پرداخت کنید.

  • هزینه حق الثبت

پس از گذشت یک ماه از چاپ آگهی تقاضا علامت تجاری، شما باید حق الثبت را در سایت پرداخت نمایید که این حق الثبت به مانند مورد بالا هرچقدر تعداد طبقات و کالاها بیشتر باشد، بیشتر خواهد بود که برای برند حقیقی یا حقوقی به شرح زیر است که باید پرداخت کنید در سایت:

هزینه مربوط به حق الثبت در ازای یک طبقه:

- اگر متقاضی شخص حقیقی باشد، هزینه معادل1.200.000 ریال

- اگر متقاضی شخص حقوقی باشد، هزینه معادل2.400.000 ریال

هزینه مربوط به حق ثبت در هر طبقه اضافی:

- اگر متقاضی شخص حقیقی باشد، هزینه معادل100.000 ریال

- اگر متقاضی شخص حقوقی باشد، هزینه معادل200.000 ریال

  • هزینه آگهی ثبت برند در روزنامه رسمی ( آخرین هزینه )

بعد از پرداخت حق الثبت شما می توانید برای اعلام نهایی به عموم آگهی نوبت دوم را چاپ کنید که مانند مورد اول از 238 هزار تومان به بالا می باشد.

نکته 1: چنانچه وکیل دادگستری تحویل گیرنده ی گواهی ده ساله برند شما باشد می بایست حق التمبر وکیل حداقل به میزان 200 هزار تومان جهت تشکیل پرونده فیزیکی و ... پرداخت نمایید.

نکته 2: اگر متقاضی ثبت خارجی برند نیز باشد؛ می بایست معادل ارزی هزینه ثبت را  براساس نرخ رسمی پرداخت نماید.

ثبت علائم تجاری

برای ثبت برند کجا باید رفت ؟

تمامی فرآیند ثبت علائم تجای آنلاین است.

متقاضی لازم است با مراجعه به سامانه مرکز مالکیت معنوی، ابتدا کارتابل خود را بسازد سپس می توان اولین اظهارنامه را ثبت نمود و منتظر بررسی کارشناسان ماند. تعداد افراد خاضر در صف کارشناسی کاملا مشخص است اما مدت زمانی که نوبت شما میرسد مشخص نیست.

نکات تکمیلی ثبت اظهارنامه:

  • اولا باید اظهارنامه به طور کامل همراه با یک توصیف درست از علامت تکمیل گردد.
  • تصویر علامت تجاری باید شامل تصویر مشخصی از آرم باشد، یعنی آرم مورد نظر به وضوح قابل شناسایی و در زمان طراحی رنگ آن درج شود.
  • از قبل متقاضی می بایست تمامی اطلاعات و مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند را تهیه و تنظیم نماید؛ و اسکن آنها را جهت بارگذاری در سامانه اینترنتی، برای تسریع روند کار ، آماده سازد.
  • متقاضی در پایان ثبت نام اولیه، کد رهگیری دریافت می کند تا روند پیشرفت کاری ثبت را پیگیری نماید و از مرحله به مرحله آن، آگاهی داشته باشد.
  • لازم به ذکر است که در فرم مذکور باید فهرستی از خدمات و کالایی که از این علامت استفاده می‌کنند درج شود.
  • این لوگو جهت محافظت از سایر علائم باید متمایز باشد که مصرف کننده بتواند تفاوت آن با سایر محصولات و علائم را تشخیص دهد. طراح برند موظف است؛ طراحی را به نحوی انجام دهد که مشتری را به اشتباه نیندازد و به قوانین و شئونات بی حرمتی نکند.

نکات مهم

  • برای ثبت برند و لوگو باید به این نکات نوجه کنید

موارد گفته شده در زیر غیر قابل استفاده هستند.

  • اسامی و علائمی که غیر اسلامی و مخالف با موازین اجتماعی باشند.
  • برندها و یا اسم هایی که معروف هستند.
  • اسامی و صفاتی که به صورت عام می باشند و جنبه توصیفی دارند به تنهایی قابل قبول نیستند.
  • اگر اسم منتخب بالای پنجاه درصد شباهت داشته باشد.
  • نام انتخابی نباید تنها اعداد فارسی و یا لاتین باشد.

موارد گفته شده در زیر قابل استفاده هستند.

  • نام می تواند ترکیبی از نام های فارسی و لاتین باشد.
  • اسمی که انتخاب می کنید شانسی و یا ساختگی باشد شانس قبولی آن بیشتر است.
  • بهتر است اسمی که انتخاب می کنید ترکیبی باشد و یا دارای چند سیلاب باشد.
  • علامت مورد نظر می تواند شامل یک کلمه ترکیبی، عدد، سمبل و … باشد.
  • برای انتخاب اسم با هدف لوازم خانگی، مواد غذایی، نوشیدنی ها و … انتخاب علامت بسیار دشوار است.
  • از ترکیب دو نام خانوادگی نیز می توان استفاده کرد.

شرکت ثبت برند

ثبت میزان با سابقه طولانی در امور ثبتی و با ثبت بیش از 200 برند در ایران، اماده ثبت برند شرکت شما یا محصول شما می باشد.

جه برند هایی ثبت نمی شوند؟

ثبت کدام برند ها ممنوع می باشد؟

همان طور که گفته شد علامت های انتخاب شده به عنوان برند نباید مخالف با موازین اسلامی و اجتماعی باشند. علامت هایی که در ادامه خواهیم گفت ممنوع هستند.

این نکته را هرگز فراموش نکنید که نام و علامت برند شما باید نشان دهنده فعالیت و کالای شما باشد، پس در تحقق این مهم بسیار تلاش کنید.

  1. نمادهای دولتی، هلال احمر و … .
  2. نماد پرچم ایران با علامت مخصوص جمهوری اسلامی ایران.
  3. پرچم هایی که به دولت و کشور ایران از گذشته مربوط است و هر آنچه توسط دولت منع شده باشد.
  4. علامت تجاری موسسات رسمی که می توان به صلیب سرخ، هلال احمر و … اشاره کرد.
  5. کلماتی که برند را به ایران مرتبط کنند مانند دولتی، ابران و … نباید در نام برند باشد.
  6. علامت هایی که خلاف عفت عمومی باشد و یا نظم عمومی را مختل کند.
  7. کلمات توصیفی که به آن در مطلب قبلی نیز اشاره کردیم. به عنوان مثال ثبت نام سازه مقاوم قابل استفاده نیست و باید پسوند با پیشوندی داشته باشد.
  8. علائمی که انتخاب می شود نباید گمراه کننده باشد. به عنوان مثال قرار دادن تصویر اتومبیل بر روی لبنیات گمراه کننده و بی ربط است.
  9. کلیه علامت هایی که مخالف موازین اخلاقی باشد ممنوع است.
  10. از استفاده کردن نشانه های سلطنتی، سازمان های بین المللی و … نیز خودداری کنید.
  11. تشابه زیاد دو برند و نام به طوری که تشخیص کالا و خدمات آن ها از هم ممکن نباشد.
  12. علامت یا نام تجاری که به شکل گمراه کننده شبیه یک نام و یا علامت تجاری متعلق به موسسه دیگر باشد.

حفاظت از برند و علامت تجاری

در برخی موارد، حفاظت از ثبت برند می‌تواند به فراتر از کلمات، نمادها و عبارات گسترش یابد تا جنبه های دیگری از محصول مانند رنگ آن یا بسته بندی آن را شامل شود.

به عنوان مثال، رنگ صورتی از عایق پشم شیشه یا شکل منحصر به فرد بطری کوکاکولا ممکن است به عنوان ویژگی های شناسایی خدمت یاد شود. این ویژگی ها به طور کلی تحت عنوان “لباس تجاری” قرار می‌گیرند با این وجود، چنین ویژگی هایی محافظت نخواهند شد.

زیرا شرکت های رقیب هر نوع مزیت عملکردی و رقابتی را ارائه می‌دهند. بنابراین، برای مثال: سازنده نمی‌تواند استفاده از یک شکل بطری منحصر به فرد خاص را قفل کند، حتی اگر این شکل برخی از ویژگی های عملکردی را فراهم کند.

برند ها باعث می‌شوند که مصرف کنندگان سریعا منبع خوبی را شناسایی کنند. مثلا مصرف کننده به جای اینکه در همه کالا ها بگردد تا محصول مورد نظر خود را پیدا کند می‌تواند برند محبوب را دنبال و نیازش را برطرف کند.

داشتن برند نیز باعث می شود تولید کنندگان انگیزه ای برای سرمایه گذاری در کیفیت کالاهای خود داشته باشند.

مزایا

مالک یا مالکین یک برند نسبت به آن حق انحصاری دارند. در واقع نشان شرکت و مؤسسین آن می باشد. از مهم ترین مزایای ثبت برند شرکت ها می توان موارد زیر را ذکر نمود.

  • علامت تجاری باعث متفاوت بودن و خاص بودن خدمات و محصولات یک شرکت، نسبت به سایر شرکت ها می گردد.
  • علامت تجاری ، معرف رسمی و اختصاری یک شرکت محسوب می گردد.
  • سبب تسریع و تسهیل بازاریابی می گردد.
  • سبب کاهش هزینه های جانبی کالا یا خدمات شرکت می شود.
  • سبب کاهش هزینه های معرفی و تبلیغاتی کالا یا خدمات می گردد.
  • واگذاری آن به سایر شرکت ها، منبع درآمدی جدید برای شرکت خواهد بود.
مشاوره انتخاب نام برند

ویژگی های علامت تجاری ثبت شده

  • علامت تجاری قابل نقل و انتقال است.
  •  گواهی ثبت علامت تجاری 10ساله است
  • آرم انتخاب شده نباید با موازین اخلاقی و اجتماعی مخالفتی داشته باشد و از تمام نکاتی که در بالا به آن ها اشاره کردیم باید تبعیت کند.
  • برند شما نماد فعالیت و خدمتی است که شما قصد ارائه آن را دارید. این علامت جهت حفاظت شدن از هر نوع سوء استفاده به ثبت می رسد و انحصارا متعلق به شما می شود.
  • پس از ده سال شما می توانید مجدداً برای تمدید اعتبار برند خود اقدام نمایید. اگر بخواهید این برند را شرکت یا شخص دیگری مورد استفاده قرار دهد باید به صورت قانونی به وی اجازه دهید.
  • نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که انتخاب برند و علامت کاملاً اختیاری است. البته در مواردی که دولت داشتن برند را الزامی کند، حتماً برای ثبت باید اقدام نمود.
  • هر گاه بخواهید برند یا نام فارسی به ثبت برسانید باید مجوزی بر مبنای این که فعالیتی مرتبط انجام می دهید را ارائه دهید. بدون ارائه مجوز امکان ثبت نیست.
برند بین المللی

ثبت برند بین المللی

برای ثبت بین المللی بک برند همان طور که گفته شد باید ابتدا برند مورد نظر خود را در کشورتان به ثبت برسانید سپس از طریق سیستم مادرید به ثبت بین المللی آن اقدام نمایید.

سیستم توافق نامه مادرید از دو عهدنامه تشکیل شده است که در سطح جهانی مقبولیت دارد. این سیستم برای ثبت علائم در سطح جهانی کاربرد دارد. برای درخواست ثبت علامت بین المللی متقاضی باید کلیه مدارک خود را به دفتر WIPO در ژنو ارسال کند. پس از ارسال، کلیه مدارک مورد بررسی واقع می شود. 

پس از طی این مرحله علامت در WIPO ثبت می شود و به کشورهای تعیین شده ارسال می شود. در واقع این یک پروسه اداری است. اگر یک شرکت درخواست شما را رد کند این امتناع به WIPO ابلغ می شود و در دفتر بین الملل ثبت می شود. این سیستم یک سیستم ایمن بین المللی است اما ثبت و عدم ثبت آن در کشور مشخص می شود.

ویژگی های یک علامت تجاری قابل ثبت

به منظور نشان دادن علامت تجاری، علامت باید متمایز باشد، یعنی باید بتواند منبع محصول خاص را شناسایی کند. در تعیین اینکه آیا علامت متمایز است بر اساس رابطه بین علامت و محصول اصلی، گروه علامت ها به چهار دسته تقسیم می‌شوند:

  • دلخواه یا خیالی
  • حاشیه ای
  • توصیفی
  • عمومی

ازآنجا که علائم در هر یک از این دسته ها با توجه به تمایز آنها متفاوت هستند، اهمیت دارد که الزامات و درجه حفاظت حقوقی یک علامت تجاری خاص به کدام دسته بستگی دارد.

برند دلخواه یا خیالی: علامتی باشد که هیچ ارتباط منطقی با محصول نداشته باشد. به عنوان مثال، برند «اکسون»، «کداک» و «اپل» هیچ ارتباطی با محصولات پایه خود (به ترتیب بنزین، دوربین، یا موبایل) ندارند. برندهای دلخواه یا خیالی به لحاظ ذاتی متمایز هستند، یعنی قادر به شناسایی یک محصول اساسی اند و دارای درجه بالایی از حفاظت هستند.

برند با علامت حاشیه ای: علامت و ویژگی های خاصی را نشان می‌دهد. به عنوان مثال، کلمه “Coppertone” حاوی لوسیون آفتابگردان است، اما محصول پایه ای خاصی را توصیف نمی‌کند.

برند توصیفی : علامت توصیفی نشانی ست که مستقیما محصول را توصیف می‌کند. بر خلاف علائم دلخواه یا نشانگر، علائم توصیفی از لحاظ ذاتیت متمایز نیستند و فقط در صورتی که “معنای ثانویه” را بدست آورده باشند، محافظت می‌شوند.

علامت های توصیفی باید این مانع اضافی را روشن کنند زیرا آنها اصطلاحی هستند که برای توصیف محصول اساسی مفید هستند و تولید کننده خاص با استفاده منحصر به فرد از این اصطلاح می‌تواند مزیت عادلانه را به ارمغان بیاورد.

علامت توصیفی زمانی معنای ثانویه می‌دهد که عموم مردم مصرف کننده به کمک علامت محصول را شناسایی کنند و نه خود محصول. لازم به ذکر است که مردم نیازی به شناسایی تولید کننده خاص ندارند؛ تنها محصول یا خدماتی که از یک تولید کننده به دست می‌آید دارای اهمیت است.

علامت عمومی : علامتی است که طبقه بندی کلی محصول متعلق به آن را توصیف می‌کند. به عنوان مثال، اصطلاح “کامپیوتر” یک اصطلاح عمومی برای تجهیزات کامپیوتری است.

علائم عمومی تحت قانون تجارت، علامت تجاری هستند. بنابراین سازنده فروش کامپیوتر های برند “کامپیوتر” (یا “سیب” برند “اپل” و غیره) هیچ حق انحصاری برای استفاده از این واژه ها در رابطه با آن محصول ندارد.

اصطلاحات عمومی توسط قانون علامت تجاری محافظت نمی‌شوند، زیرا آنها به راحتی برای شناسایی یک محصول خاص، مفید هستند.

پرسش و پاسخ
سوال از شما پاسخ از ما
درحال ارسال پاسخ به :
مهرانی ‏۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

سلام وقت بخیر، برای ثبت برند اینتکس چکار باید بکنم. من نماینده شرکت اینتکس در ایران هستم اما رسمی نیستم چون تحریم هستیم و فقط با اسم برند این شرکت در ایران واردکننده و فروشنده هستم.

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

سلام ، دوست عزیزم برند اینتکس به صورت بین المللی ثبت شده است و شما قادر به ثبت این برند نخواهید بود، بهتر است با یک علامت یا نشان تجاری دیگر در ایران فعالیت خود را برند کنید.
پاینده باشید

پاسخ
مجيد ظفري ‏۰۱ مرداد ۱۳۹۹

با سلام برای ثبت برند كجا بايد برويم؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۳ مرداد ۱۳۹۹

با سلام
دوست عزیز پروسه ثبت برند فقط از طریق سامانه اینترنتی می باشد و نیاز به مراجعه حضوری نیست

پاسخ
شهروز ‏۱۷ مرداد ۱۳۹۹

با سلام و خسته نباشيد خدمت شما
آيا ثبت يك برند براي چند نوع فعاليت امكان پذير است؟ به طور مثال لوازم خانگي و لوازم يدكي هر ٢ با يك برند ثبت شوند. چقدر هزينه بايد پرداخت شود ؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۸ مرداد ۱۳۹۹

با سلام
بله می توانید در چند طبقه یا همان حوزه ثبت کنید به شرطی که قبلا در همان حوزه ها ثبت نشده باشند. هزینه ثبت علائم تجاری با توجه به تاریخ درخواست متغییر می باشد.

پاسخ
مجتبی ‏۰۳ مهر ۱۳۹۹

سلام ثبت برند با مدارک مدیرعامل شرکت برای مدیرعامل نسبت به اون برند حقی ایجاد میکنه؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۳ مهر ۱۳۹۹

با سلام
مالکیت برند متعلق به شرکت می باشد

پاسخ
رشید محمدی ‏۱۹ مهر ۱۳۹۹

سلام وقت بخیر وضعیت پرونده بنده در اداره مالکیت معنوی برای ثبت برند رد شد و توضیحات کارشناس این بود که ثبت علامت همراه یا اسم خاص طی اظهارنامه جدید بلامانع است می خواستم بدونم چه اسم های خاص دو حرفی میتونم به برندم اضافه کنم ؟؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۱ مهر ۱۳۹۹

سلام جناب محمدی
می توانید فامیلی خودتان را اضافه کنید که راحتر ترین راه و محتمل ترین برای ثبت است، اسم خاص یعنی اسمی که عام نباشد مثل شیرین ترش …، بستگی به اسم برندی که انتخاب کرده اید دارد، نا برندتان را بفرمایید.

پاسخ
داودشفیعی ‏۲۲ مهر ۱۳۹۹

سلام هزینه صفر تا صد ثبت یک برند ساده درصنف کاشی وسرامیک چقدر است وچقدر زمان نیاز است تا صدور گواهی ده ساله؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۵ مهر ۱۳۹۹

با سلام
در صورتی که خودتان اقدام بفرمایید بسته به طبقات حدودا دو میلیون تومان کل واریزی شما خواهد بود و مدت زمان هم حداقل 45 روز

پاسخ
سید محمود موسوی ‏۲۳ مهر ۱۳۹۹

انصافا خدا قوت، بسیار بسیار عالی واقعا لذت بررم از این توضیحات و وب سایت زیباتون، یک سوال هم داشتم که ما به صورت سنتی عصل تولید می کنیم برای ثبت برند و علامت تجاری که روی شیشه ها میزنیم باید حتما ثبت باشد؟

پاسخ
علی علیزاده ‏۳۰ آبان ۱۳۹۹

اگه مالکیت معنوی یه برند رو بنام خودم ثبت کنم و به این نام قبلا وبسایت وجود داشته باشه با شکایت میتونم دامنه رو بگیرم؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۵ آذر ۱۳۹۹

خیر جناب علیزاده دامنه متعلق به هر کسی باشد شما نمی توانید حتی با داشتن برند آن دامنه را از آن خود کنید، شما فقط می توانید ادعا کنید که با نام شما فعالیت تبلیغاتی صورت نگیرد حتی در وب سایت ایشان اما مالیکت دامنه را نمی توانید از ایشان بگیرید.

پاسخ
فرید پوررحیم ‏۰۴ آذر ۱۳۹۹

من برای ثبت یک برند و نام تجاری برای بسته بندی قطعات یدکی باید از کجا شروع کنم؟ هم لوگو و هم اسم آماده است البته اسم نام یک شهر خارجی است. خیلی ممنون میشم از راهنمایی

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۵ آذر ۱۳۹۹

برای ثبت برند فارسی شما به یک مجوز فعالیت نیاز دارید که نشان دهد قصد یا در حال فعالیت هستید، مدت زمان آن هم حدودا 75 روز خواهد بود، اما در صورتی که لاتین باشد اولا باید کارت بازرگانی داشته باشید و آن اسم در حوزه فعالیت شما قبلا ثبت نشده باشد، برای اطلاع از موارد بالا لطف کنید با موسسه تماس بگیرید.

پاسخ
افسانه نجفی ‏۰۵ آذر ۱۳۹۹

با سلام دستمزد ثبت برند ساده داروئی که طراحی آن هم انجام شده و سیاه و سفید است چقدر است؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۷ آذر ۱۳۹۹

با سلام بستگی به طبقات دارد اما در صورتی که خودتان انجام دهید واریزی ها حدودا 2 میلیون تومان است البته تا این تاریخ.

پاسخ
رضا درخشش پور ‏۰۷ آذر ۱۳۹۹

با سلام و ادب
در هنگام ثبت برند مجوز فعالیت مورد نیاز است یا مدرک دال بر فعالیت در موضوع؟ برای مثال من یک دانش آموخته شیمی هستم و می خواهم در پارک علم و فناوری مستقر شوم آیا باید حتما مجوز داشته یاشم یا همان مدرک دانشگاهی می تواند کافی باشد.

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۷ آذر ۱۳۹۹

با سلام
خبر باید مجوز فعالیت تجاری داشته باشید

پاسخ
حسین شیخ محمدی ‏۱۲ آذر ۱۳۹۹

سلام برای ثبت برند آیا نماد ای نماد اگر بگیریم کفایت میکنه و نیاز به گرفتن مجوز فعالیت نیست؟ زمینه فعالیت من پوشاک ورزشی هست و یه طبقه 25 و انتخاب کنم کافیه؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۲ آذر ۱۳۹۹

با سلام، ای نماد + جواز کسب و کار اینترنتی + کد شامد باید داشته باشید که در حوزه خرید و فروش اینترنتی آن را ثبت کنید.

پاسخ
یاشار ‏۱۲ آذر ۱۳۹۹

سلام وقت بخیر
اگه اسم انتخابی لاتین نباشه، اما در فرهنگ لغت هم درج نشده باشه، تکلیفش چی میشه؟ مثل اسم‌هایی که محلی هستند یا یسری اسامی آذری و …

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۱ اسفند ۱۳۹۹

در صورتی که مستند داشته باشد حتی به صورت بومی امکان پذیرش هست اما اگر مستندی نیست امکانش نیست

پاسخ
مقدم ‏۱۵ آذر ۱۳۹۹

آیا می توان نام یک شرکت دیگر را به عنوان نام برند استفاده کرد.

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۱ اسفند ۱۳۹۹

در صورتی که قبلا ثبت نشده باشد بله

پاسخ
ابوالفضل گلشاهی ‏۰۷ بهمن ۱۳۹۹

سلام وقت بخیر من حدودا دو‌ماه پیش در سایت درخواست ثبت برند دادم اما امشب چک کردم و دیدم هنوز خبری نیست و در قسمت وضعیت فقط در همان تاریخ ارسال مدارک زده در حال بررسی اولیه! میخواستم بپرسم چقدر باید منتظر موند؟ ایا عادیه؟!

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۱ اسفند ۱۳۹۹

بله متاسفانه جدیدا خیلی دیر پرونده ها بررسی میشه

پاسخ
وحید فتحی ‏۱۱ بهمن ۱۳۹۹

سلام ثبت برند چقدر هزینه دارد؟ مدارک فقط ای نماد دارم

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۱ اسفند ۱۳۹۹

جناب فتحی بستگی به تعداد طبقات و ریز کالاهای شما دارد برای دریافت هزینه لطفا تماس بگیرید.

پاسخ
یزدانی ‏۲۵ بهمن ۱۳۹۹

سلام وقت بخیر
با یک جواز کسب می توان چندین برند ثبت کرد؟ محدودیتی نداره آیا؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۱ اسفند ۱۳۹۹

معمولا 3 برند می توانید ثبت کنید

پاسخ
محمدرضا ‏۱۹ فروردین ۱۴۰۰

با سلام و احترام
سال گذشته در موسسه کاج یک برند حقیقی ثبت کردم، اگر بخواهم طرح لوگو را کمی تغییر دهم هزینه و زمان انجام آن چقدر است؟
اگر بخواهم برند را به حقوقی تبدیل کنم چقدر هزینه دارد؟ با تشکر

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۹ فروردین ۱۴۰۰

محمد رضای عزیز باید تغییراتی که می خواهید لحاظ کنید را ببینیم که آیا قابلیت ثبت دارد یا نه سپس قیمت اعلام کنیم لطف کنید تماس بگیرید.

پاسخ
زهرا ‏۰۵ تیر ۱۴۰۰

ممنون از سایت خوبتون.من چندتا سوال داشتم.برای ثبت برند مدرک تحصیلی لازمه؟ اگه برند ثبت بشه باید فروشگاه بزنم حتما؟یا میتونم از فروش انلاین شروع کنم؟چه مدت زمان میبره تا برند ثبت بشه ممنون میشم جواب بدید

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۵ تیر ۱۴۰۰

خیر برای ثبت برند مدرک تحصیلی نیاز نیست، همچنین شما می توانید فقط فروش آنلاین داشته باشید و یا حتی فعالیت نداشته باشید، مدت زمان هم 75 روز است.

پاسخ
حسین مبارکی ‏۲۹ تیر ۱۴۰۰

تعدیل شود، در جواز اظهارنامه علامت تجاری منظور کارشناس چیست؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۳ مرداد ۱۴۰۰

لطفا اظهارنامه و نظر کارشناس را با هم برای ما ارسال کنید تا بررسی کنیم

پاسخ
سید مجید میرطاهری ‏۲۰ مرداد ۱۴۰۰

با سلام ،بنده در جهت ثبت برند تجاری محصولات غذایی به صورت حقیقی اقدام کردم .برای تکمیل اظهارنامه در بخش رشته فعالیت دو گزینه تجاری و بازرگانی وجود دارد. قصد بنده برای استفاده از ظرفیت تولید دیگران با نام تجاری مورد نظر و تحت مالکیت خودم در انتخاب یکی از از دو گزینه دچار تشکیک شده ام. خاطر نشان میگردد که قصد من فقط فروش با برند تحت مالکیت خود و با استفاده از ظرفیت تولید دیگران می باشد. با تشکر از شما

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۰ مرداد ۱۴۰۰

با سلام در بخش تکمیل اظهارنامه دو گزینه ای که فرمودید وجود ندارد احتمالا جایی اشتباه کرده اید، فقط یک گزینه دارد که در صورتی که برند شما لاتین باشد باید تیک آن را بزنید.

پاسخ
حامد یعقوبی ‏۱۷ شهریور ۱۴۰۰

سلام.
سوالی که از حضورتون دارم اینه که اگه نام برند فارسی ثبت بشه توی لوگو میشه از حروف انگلیسی استفاده کرد؟ فرض کنید اسم برند “میزان” باشه اما لوگوتایپ به این شکل باشه “MIZAN” این مشکلی ایجاد میکنه؟ سوال بعدی اینکه برای ثبت برند باید یک شرکت از قبل به ثبت رسیده باشه و برند در مالکیت اون شرکت قرار بگیره یا شخص حقیقی هم میتونه برند رو ثبت کنه؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۷ شهریور ۱۴۰۰

سلام وقت بخیر، برای این دست موارد می توانید میزان را به نسبت 70 درصد سایز لوگو و mizan را به نسبت 30 درصد زیرش بنویسید که نیاز به کارت نباشد. در خصوص سوال دوم هم برند هم می تواند حقیقی باشد هم حقوقی

پاسخ
غمامی ‏۰۱ آبان ۱۴۰۰

سلام. من برندم تایید قطعی شده. ولی نمیدونم برای گرفتن برگه ثبت باید به اداره مالکیت مراجعه کنم یا ارسال میکنند؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۱ آبان ۱۴۰۰

برای دریافت گواهینامه ثبت برند ده ساله، کافیست از طریق کارتابل نسخه الکترونیکی ده ساله را دانلود کنید.

پاسخ
محسن م ‏۲۹ اسفند ۱۴۰۰

سلام جواز تاسیس دارم ولی پیشرفت فیزیکی ندارم راهنمایی بفرمایید. ممنون

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۶ فروردین ۱۴۰۱

با سلام برای ثبت برند با جواز تاسیس ، حتما 40 درصد پیشرفت فیزیکی نیاز است.

پاسخ
مهسا ‏۰۳ فروردین ۱۴۰۱

سلام وقت بخیر. اظهار نامه ای که من ثبت کردم در قسمت وظعیت نوشته شده در انتظار تایید مدارک توسط دفترخانه، و این پیغام هم بالای اظهارنامه هست “لطفا توجه داشته باشید، برای اظهارنامه هایی که از تاریخ 1400/9/24 به بعد ثبت شده اند، در صورت وجود هر کدام از موارد زیر در ضمایم پرونده می بایست ظرف مدت 30 روز پس از ثبت نهایی اظهارنامه، آن ها را از طریق دفترخانه اسناد رسمی تایید نمایید” ممنون میشم راهنمایی کنید که برای تایید مدارک چگونه باید اقدام کنم.

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۶ فروردین ۱۴۰۱

سلام، دوست عزیز شما باید مجوز فعالیت خود را به دفتر اسناد رسمی ببرید تا ضمن تایید اصلالت آن، نسبت به فعالسازی تیک مورد نظر در سامانه مالیکت معنوی اقدام نمایند.

پاسخ
ناصر طالبی ‏۰۴ فروردین ۱۴۰۱

سلام و وقت بخیر برای ثبت برند اقدام کردم و بدلیل رفع نقض بارها برگشت خورده که دلایل اصلی آن توصیف اجزا و علامت برند ذکر شده می خواستم امکان ادامه کار توسط آن موسسه وجود دارد و حق الزحمه انجام آن مرقوم می فرمایید ممنونم

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۶ فروردین ۱۴۰۱

با سلام، ثبت برند علیرغم مراحل شفاف و ظاهرا ساده ای که دارد، پیچیده گی های مربوط به انتخاب کالا و طبقات و توصیفات خود را دارد، هزینه هم بستگی به چند مورد دارد که در صورتی که هزینه های روزنامه های نوبت اول و دوم با خودتان باشید حدود دو میلیون پانصد هزار تومان حق الزحمه موسسه خواهد بود.

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۶ فروردین ۱۴۰۱

با سلام دوست عزیز مجوز برای ثبت برند ارتباطی به محل فعالیت ندارد.

پاسخ
محسنی ‏۲۴ بهمن ۱۴۰۱

مرسی از مطالب خوبی که به اشتراک گذاشتین. کاملا موافق هستم به نظرم علامت تجاری خیلی تاثیر مثبتی در هویت کسب و کارتون داره. هرچقدر علامت یا لوگوی تجاری حرفه‌ای تری داشته باشین اعتماد بین مشتری بیشتر میشه. من به تازگی برای شرکتم از یک برند استفاده کردم واقعا توی 6 ماه تاثیر چشمگیری داشته.

پاسخ
ابراهیم مختاری ‏۰۶ شهریور ۱۴۰۲

سلام و عرض ادب . بنده میخواستم برندی ثبت کنم ولی محصولات شرکت دیگه ای رو در قالب برند خودم عرضه کنم .امکانش هست؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۱ آبان ۱۴۰۲

اگر مجوز فعالیت ندارید حدقل قرارداد همکاری برای تولید محصولتون در یک کارخانه دیگر را به عنوان نشانه فعالیت باید ارائه دهید.

پاسخ
سارا یعقوب زاده ‏۱۰ مهر ۱۴۰۲

سلام وقت بخیر وضعیت اظهارنامه ی ما در انتظار مراجعه به دفترخانه است منظور چیست ایا باید به صورت حضوری مراجعه کنیم ؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۱ آبان ۱۴۰۲

بله جهت تایید حساب کاربری باید دفترخانه مراجعه کنید

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۱ آبان ۱۴۰۲

هزینه با واریزی های دولتی و درج در روزنامه رسمی دو نوبت تا گرفتن گواهی برند ده ساله به تاریخ روز حدود 5.5 میلیون تومان

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۱ آبان ۱۴۰۲

متاسفانه دیگه با جواز مشاغل خانگی نمیشه برند ثبت کرد

پاسخ
مریم ‏۰۸ آبان ۱۴۰۲

سلام برای ثبت برند کارشناس زده طبقه ۱۲ را تعدیل نمایید منظورش چیه؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۹ آذر ۱۴۰۲

یعنی کالاهای اون طبقه رو مطابق جواز فعالیتتون کم کنید

پاسخ
ناصرمیرزایی ‏۲۰ آذر ۱۴۰۲

سلام..برندم ثبت قطعی شده ولی گواهی الکترونیک بهم نمیده میگه اگهی رسمی ثبت انجام نشده
باید چیکار کنم.ممنونم

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۰ آذر ۱۴۰۲

سلام بعد از پرداخت حق الثبت برند شما باید یک نوبت دیگر در روزنامه رسمی آگهی ثبت علامت تجاری را درج کنید، با شماره مکانیزه به سایت روزنامه رسمی مراجعه کنید و هزینه را پرداخت کنید، دو سه روز بعد از چاپ آگهی، گواهی ده ساله قابل دانلود خواهد بود

پاسخ
تماس با ما