ثبت شرکت میزان ارائه دهنده خدمات ثبت شرکتها
ثبت شرکت میزان

جواز تاسیس

۱ فروردین ۱۴۰۳ 0 پرسش و پاسخ

جواز تاسیس صنایع چیست ؟ هزینه پیگیری اخذ جواز تاسیس در سایت بهین یابت و وکالت جهت گرفتن جواز از وزارت صنعت و معدن و تجارت چقدر است و برای تمدید آن چه باید کرد؟ با ما همراه باشید. معمولا جواز تاسیس را به عنوان یک مدرک برای ثبت برند استفاده می کنند یا اگر قصد راه اندازی واحد صنعتی داشته باشند باید تمامی مراحل قانونی را جهت راه اندازی شخصی که تقاضا دارد پیگیری کند.

توجه: اداره مالیکت جواز تاسیس را به عنوان یکی از مدارک لازم جهت ثبت علامت تجاری از اواخر آبان ماه 1400 حذف نموده است از این رو موسسه ما این خدمت را برای متقاضایان ثبت برند انجام نخواهد داد.

اخذ جواز تاسیس
جواز تاسیس

جواز تاسیس چیست

در صورتی که قصد دارید در یک شهرک صنعتی مشغول به کار شوید، به این جواز نیاز خواهید داشت. لازم به ذکر است که دریافت این جواز برای شما کاربردهای متفاوتی را دارد و در ادامه این کاربردها را به طور کامل برای شما شرح خواهیم داد.

جواز تاسیس به تمام افراد حقیقی و حقوقی که به فعالیت های مختلف از جمله فعالیت های تولیدی، اقتصادی، صنایع و یا هنری می پردازند ارائه می شود. در واقع جواز تاسیس حقیقی و جواز تاسیس حقوقی متفاوت می باشند.

البته تصور نکنید که برای تولید هر نوع کالایی تنها به جواز تاسیس نیاز دارید، در بعضی از موارد این جواز یکی از مدارک مورد نیاز شما به حساب می آید. به عنوان مثال اگر شما قصد دارید سرنگ تولید کنید، باید علاوه بر این جواز، از وزارت بهداشت هم مجوز داشته باشید و تنها در این صورت می توانید فعالیت قانونی خود را شروع کنید.

مدارک جواز تاسیس

اخذ جواز تاسیس را می توانید به صورت شخصی و حقوقی درخواست و دریافت کنید:

  1. تصویر مدارک شناسایی متقاضی مانند کارت ملی به صورت پشت و رو و کپی از تمامی صفحات شناسنامه و اگر درخواست حقوقی است مدارک شناسایی مالک و مدیرعامل
  2. ارائه ادرس و کدپستی مطابق با یکدیگر از محل اقامت و مکان شرکت یا محل فعالیت
  3. متقاضی جواز تاسیس اگر از آقایان باشد باید دارای کارت پایان خدمت و یا گواهی معتبر معافیت از خدمت داشته باشد.
  4. اگر فعالیت شما خدمات تولیدی است باید لیستی از خدمات خود را ارائه دهید.
  5. اگر درخواست جواز تاسیس حقوقی است باید روزنامه رسمی و اخرین تغییرات صورت گرفته در شرکت را نیز ارائه دهید.
  6. برای جواز تاسیس شرکتی باید لیست شهر ها و یا شهرک های صنعتی که زیر مجموعه شرکت هستند را ارائه دهید.
مدارک جواز تاسیس

تفاوت جواز تاسیس حقیقی و حقوقی

جواز تاسیس حقیقی و حقوقی شبیه به یکدیگر بوده و در واقع تفاوتی با یکدیگر ندارند و فقط در مواقع اخذ وام بالای یک میلیارد تومان جهت واحد صنعتی مربوطه، جواز تاسیس حقوقی اعتبار بالاتری داشته و ترجیح داده می شود.

تمدید جواز تاسیس

برای تمدید جواز تاسیس باید متذکر شویم، همانطور که برند دارای تاریخ اعتباری 10 ساله است و بعد از طی شدن این مدت زمان اعتبار آن باید تمدید تا بتوان از امتیازات آن بهره مند شد. یا ثبت طرح صنعتی نیز بعد از ثبت در اداره ثبت مالکیت های معنوی دارای مدت اعتبار می شود و پس از آن باید برای در اختیار داشتن حق امتیاز طرح صنعتی خود اقدام به تمدید طرح صنعتی خود کنید.

مجوز ها و جواز های تاسیسی که ارائه می شوند نیز دارای اعتبار هستند و این مدت یک ساله است و هر ساله در زمان سر رسید مدت اعتبار جواز باید تمدید شود.

جواز هایی که از هر صنفی صادر می شود برای تمدید مدت زمانی مشخص را تعیین می کنند به عنوان مثال وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تمدید مجوز هایی که از طرف این سامان برای مشاغل مختلف صادر شده مدتی بین 14 تا یک ماه را تعیین کرده اند تا صاحبان کسب و کار و شرکت ها جواز های خود را تمدید کنند و یا وزارت جهاد کشاورزی مدتی 2 تا 4 ماهه را در اختیار مشاغل تحت پوشش خود می گذارد تا نسبت به تمدید جواز خود اقدام کنند.

هزینه جواز تاسیس

مدت زمان تمدید جواز تاسیس 30 روز کاری حدودا می باشد و هزینه پیگیری تمدید جواز تاسیس نیز با توجه به محل فعالیت اگر توسط موسسه ما به انجام برسد به صورت توافقی می باشد.

پرسش و پاسخ
سوال از شما پاسخ از ما
درحال ارسال پاسخ به :
تماس با ما