ثبت شرکت میزان ارائه دهنده خدمات ثبت شرکتها
ثبت شرکت میزان

برند آجیل و خشکبار

۱۴ فروردین ۱۴۰۳ 0 پرسش و پاسخ

ثبت برند آجیل و خشکبار برای توزیع این محصول به صورت بسته بندی به بازار اجباری بوده که در ادامه دلیل این موضوع را به تفصیل توصیح خواهیم داد. ما در این آموزش پس از ارائه مقدمه ای در خصوص کسب و کارهای در زمینه آجیل و خشکبار، به شما آموزش می دهیم که ثبت برند آجیل و خشکبار چه مدارکی نیاز دارد، چه مراحلی باید طی شود و ثبت برند چه مدت زمانی به طول می انجامد.

اطلاعات کلـی

زمـان: 75 روز کاری

هزینه: 3،800،000

ثبت برند آجیل و خشکبار

ثبت برند خشکبار

آجیل در برنامه غذایی ما و در فرهنگ ایرانی همیشه وجود دارد. تقریبا هیچ وقت میز پذیرایی ایرانیان را نمی توانید بدون آجیل ببینید. دقیقا می دانید که منظور از خشکبار چیست؟

به دانه هایی مثل بادام، گردو، پسته و یا میوه های خشک شده، خشکبار گفته می شود. ترکیب این خوراکی ها هم آجیل را تشکیل می دهد. می دانید که ایران از بزرگ ترین تولید کنندگان آجیل و خشکبار در دنیا است و از این نظر بازار پر رونقی داریم؟

افراد زیادی در کارگاه ها و کارخانه های مختلف مشغول به فعالیت در زمنیه آجل هستند. در اکثر مناطق کشورمان محصولات مرتبط با آجیل و خشکبار کشت شده و سپس عملیات فرآوری و بسته بندی آن انجام می شود.

این محصولات هم در داخل و هم در خارج از کشور به فروش می رسد. ثبت برند آجیل و خشکبار یکی از قدم های مهم برای پیشرفت کاری در این حوزه است. رقابت بیشتر و گسترده تر شدن حوزه کاری این زمینه، هر روزه نیاز به داشتن برند آن را برای تولید کنندگان و فعالان ضروری تر می کند.

چرا برند آجیل و خشکبار باید ثبت شود؟

  • با فعالیت وسیع در این حیطه می توانید درآمد بسیار خوبی داشته باشید.
  • شما می توانید به عنوان یک کارآفرین کوچک یا بزرگ با تولید و بسته بندی آجیل و خشکبار به اقتصاد و معیشت هم میهنان مان هم کمک کنید.
  • خریداران مخصوصا در زمینه انواع مواد خوراکی و مواد غذایی از جمله آجیل، به برندها اعتماد می کنند و از خودداری مواد غذایی بدون نام و نشان پرهیز می کنند.
  • با ثبت برند آجیل و خشکبار می توانید تبلیغات زیاد و پربازده ای برای کارتان انجام دهید.
  • می توانید آجیل و خشکبار تولید خودتان را به تمام دنیا صادر کنید.
  • بدون توجه به این که کسب و کارتان چقدر بزرگ یا کوچک است داشتن برند آجیل باعث می شود تمامی حق و حقوق مادی و معنوی تان حفظ شود.
  • داشتن برند باعث می شود همه برندها با هم به رقابت سالم پرداخته و در نتیجه کیفیت محصولات به صورت کلی بالا برود. این موضوع قطعا به نفع سلامت کل جامعه است.
مدارک لازم ثبت برند آجیل

مدارک لازم برای درخواست برند آجیل و خشکبار

اینکه برای ثبت برند آجیل و خشکبار چه مدارکی لازم است بستگی به نوع درخواست شما دارد. قرار است به عنوان شخص حقیقی برند آجیل خود را ثبت کنید یا این که شخص حقوقی هستید؟ برای هر کدام از این دو حالت مدارک مورد نیاز متفاوت خواهد بود.

مدارک لازم برای برند حقیقی

این اشخاص باید مدارک زیر را آماده کنند:

  • تصویر مدارک هویتی شامل شناسنامه و کارت ملی لازم است.
  • مجوز یا مجوزهای لازم را باید ارائه دهید.
  • اگر می خواهید برند خشکبار لاتین ثبت کنید داشتن کارت بازرگانی الزامی است.

مدارک لازم برای برند حقیقی

مدارک لازم برای این اشخاص از قرار زیر است:

  • کپی کارت ملی و شناسنامه لازم است.
  • روزنامه تاسیس و روزنامه آخرین ثبت تغییرات شرکت را باید ارائه دهید. (ارائه کپی از این روزنامه ها کفایت می کند.)
  • اگر می خواهید برند لاتین آجیل داشته باشید نیاز به کارت بازرگانی شرکتی دارید.
  • مجوز یا مجوزهای فعالیت را باید ارائه دهید.
  • کد ثنا حقوقی به نام شرکت
اولین مشاوره و آخرین قیمت را از ما بگیرید 02162753000

ثبت برند آجیل و خشکبار چه مراحلی دارد؟

ساده ترین راه برای ثبت برند آجیل و خشکبار این است که با کارشناسان ما در ثبت کاج تماس گرفته و صفر تا صد برند آجیل و خشکبار خود را به آنها بسپارید.

به عنوان دومین راه می توانید خودتان مراحل را پیگیری کنید. این مراحل به شرح زیر است:

  • ابتدا در وب سایت مرکز مالکیت معنوی ثبت نام نمایید.
  • مشخصات لازم در مورد مالک برند را ارائه دهید.
  • مدارک خوسته شده را در قسمت های لازم بارگذاری کنید.
  • تمامی اطلاعات و مدارک بارگذاری شده در مراحل قبل را چک کرده و تایید کنید.
  • هزینه های لازم را پرداخت نمایید.
  • رمز و شماره اظهارنامه برند برای شما پیامک می شود و باید آن را نزد خود نگه دارید.

در صورتی که همه مراحل به درستی و با تایید کارشناسان اداره مربوطه پیش برود، نسخه نهایی برایتان ارسال می شود. شما باید این نسخه را امضاء کرده و سپس یک نسخه برابر با اصل از آن را به اداره مربطه ارسال کنید.

برند آجیل را در چه زمانی می توان به ثبت رساند؟

این که ثبت برند آجیل و خشکبار در چه مدت زمانی انجام می شود، به مسائل متعددی بستگی دارد. حقیقی یا حقوقی بودن مالک برند آجیل، تعداد طبقات، تعداد محصولات و .. مواردی است که در این زمینه اثر گذار است.

از طرفی هر چقدر که شما دانش و تجربه بیشتری در این زمینه داشته باشید و مراحل را دقیق تر پشت سر بگذارید، احتمال اتلاف وقت تان کم می شود. به صورت کلی زمانی حدود 3 ماه را در نظر بگیرید تا تمامی مراحل لازم طی شده و برند آجیل و خشکبارتان از آن شما شود.

آیا می توان برند خشکبار بین المللی داشت؟

بله. شما می توانید با توسعه کسب و کارتان به صادرات محصولات تان هم فکر کنید. برای این کار باید برند بین المللی خشکبار را ثبت کرده و پس از آن کارتان را با استانداردهای جهانی هماهنگ کنید.

برند بین المللی تحت سیستم مادرید ثبت می گردد. بری انجام این کار باید کارت بازرگانی داشته باشید. هزینه ای که می پردازید به تعداد کشورهای مورد درخواست تان بستگی دارد.

سوالات متداول

چه هزینه ای برای ثبت برند آجیل و خشکبار باید بپردازم؟

هزینه های لازم با توجه به شرایط می تواند متفاوت باشد. پیشنهاد می کنیم برای اطلاع دقیق از این مورد با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برند آجیل خود را می توانم اینترنتی هم ثبت کنم؟

بله. سامانه اداره مالکیت معنوی مسئول انجام این کار است.

برند آجیل را برای کسب و کارهای خانگی هم می توان ثبت کرد؟

بله قطعا. شما برای داشتن برند خشکبار نیازی به داشتن یک کارخانه یا کارگاه بزرگ ندارید. با هر فعالیتی و در هر سطحی می توانید برند خودتان را به ثبت برسانید.

برند بین المللی آجیل چگونه ثبت می شود؟

این کار تحت کنوانسیون مادرید و از طریق وب سایت مالکیت فکری جهانی انجام می شود. دقت کنید که برای انجام این کار ابتدا باید برندتان را در داخل ایران ثبت نمایید.

برای برند لاتین مدارک متفاوتی احتیاج است؟

مدارکی که احتیاج دارید همان مدارکی است که برای ثبت برند در ایران لازم است، تنها موردی که اضافه می شود نیاز به داشتن کارت بازرگانی است.

پرسش و پاسخ
سوال از شما پاسخ از ما
درحال ارسال پاسخ به :
تماس با ما