ثبت شرکت میزان ارائه دهنده خدمات ثبت شرکتها
ثبت شرکت میزان

ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

۵ فروردین ۱۴۰۳ 0 پرسش و پاسخ

تجهیزات پزشکی باعث می شوند که روند درمان بیماری ساده تر و با هزینه کمتری پیش بروند و از آن جایی که این تجهیزات روز به روز پیشرفت های بسیاری دارند، اهمیت ثبت شرکت تجهیزات پزشکی هم در حال افزایش است، به همین دلیل در ادامه قصد داریم این موضوع را بررسی کنیم و البته مطالبی را هم در رابطه با شرایط مسئول فنی شرکت بیان کنیم. از این رو به شما پیشنهاد می دهیم که ادامه مطالب را از دست نداده و با ما همراه باشید.

اطلاعات کلـی

زمـان: 14 روز کاری

هزینه: 2،800،000

شرکت تجهیزات پزشکی

تاسیس شرکت تجهیزات پزشکی

در ابتدا این سوال برای بسیاری از مخاطب ها وجود دارد که اصلا تجهیزات پزشکی شامل چه مواردی است؟ توجه داشته باشید که اطلاع از این موضوع باعث می شود که با آگاهی بیشتری شرکت مورد نظر خود را به ثبت برسانید. برای آن که بدانیم تجهیزات پزشکی دقیقا چه مواردی هستند، یک تعریف کلی برای آن وجود دارد.

تجهیزات پزشکی وسایلی هستند که به پزشک ها، پرستارها و دیگر کادر پزشکی کمک می کنند که در ابتدا یک بیماری را در زمان کمتری و با دقت بیشتری تشخیص دهند، سپس به درمان بیماری کمک کنند و در ادامه  روند نظارت بر روی درمان را هم ساده تر خواهند کرد. این دقیق ترین تعریفی ست که برای تجهیزات پزشکی وجود دارد. که البته دو نوع دارند: تجهیزات مصرفی و تجهیزات تخصصی

با توجه به مطلب گفته شده در بالا به سادی می توانید به این موضوع پی ببرید که چه تجهیزاتی در گروه تجهیزات پزشکی جای می گیرند و با توجه به این موضوع به سادگی می توانید برای ثبت شرکت مورد نظر خود اقدام کنید، چون دیگر اطلاعات لازم و کافی را برای این مورد در اختیار دارید.

دریافت خدمات سریع با هزینه مناسب 02168256000

نمونه موضوع فعالیت شرکت تجهیزات پزشکی

یکی دیگر از مطالبی که قبل از ثبت شرکت تجهیزات پزشکی باید به آن توجه داشته باشید، فعالیت هایی ست که چنین شرکتی خواهد داشت. در ابتدا به این موضوع توجه داشته باشید که فعالیت های هر شرکتی متناسب با موضوع آن ها مشخص می شود. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که در ابتدا موضوع فعالیت خود را به دقت انتخاب کنید.

از این رو برای آگاهی بیشتر مخاطب ها در ادامه  شرحی از فعالیت های شرکت تجهیزات پزشکی را ارائه می دهیم. به این موضوع توجه داشته باشید که این شرح فعالیت ها از قانون استدلال شده است.

  • این شرکت های می توانند تجهیزات پزشکی را تولید کنند.
  • اجازه واردات تجهیزات پزشکی به آن ها داده می شود.
  • می توانند خدمات پس از فروش تحهیزات خود را هم ارائه دهند.
  • این شرکت ها اجازه صادرات تجهیزات پزشکی را هم دارند.
  • شرکت می تواند در زمینه توزیع و عرضه تجهیزات پزشکی فعالیت داشته باشد.
  • شرکت می تواند خدمات کنترل کیفیت را ارائه دهد.
  • این شرکت می تواند مشاوره هایی را به موسسات پزشکی ارائه دهد و در زمینه تجهیز آن ها فعالیت داشته باشد.
  • می تواند خدمات ممیزی و همچنین ارزیابی را هم ارائه دهد.
  • خدمات مشاوره فنی تجهیزات پزشکی را ارائه دهد که البته در ادامه در رابطه با شرایط مسئول فنی شرکت اطلاعات بیشتری را بیان خواهیم کرد.

به این موضوع توجه داشته باشید که در صورت ثبت شرکت تجهیزات پزشکی موظف نیستید همه فعالیت های گفته شده در بالا را در برنامه کاری خود قرار دهید. شما می توانید با استفاده از سرمایه ای که در دست دارید و همچنین نیروهای انسانی که در اختیار دارید، تعدادی از این فعالیت ها را انجام دهید.

البته لازم به ذکر است که معمولا در شرکت های بزرگ همه این خدمات ارائه می شوند و فعالیت های گفته شده در بالا را هم انجام می دهند و طبیعتا در چنین شرایطی سود مالی آن ها هم بیشتر از موراد معمول خواهد بود. اما به شما توصیه می کنیم که آگاهانه تصمیم بگیرید تا در ادامه با مشکلاتی رو به رو نشوید.

این راهنما را حتما ببینید هزینه ثبت شرکت چقدر است؟
ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

شرایط ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

یکی از مهم ترین سوال هایی که در رابطه با ثبت شرکت تجهیزات پزشکی پیش می آید، شرایطی ست که برای این کار لازم است. از این رو در ادامه قصد داریم به این موضوع بپردازیم و از آن جایی که این موضوع اهمیت بالایی دارد، به شما توصیه می کنیم که ادامه مطالب را از دست نداده و با ما همراه باشید.

در ابتدا باید به  این موضوع اشاره کنیم که شرایط ثبت یک شرکت با توجه به نوع شرکت و همچنین موضوع فعالیت آن متفاوت خواهد بود. در این مطلب موضوع فعالیت شرکت شما تجهیزات پزشکی است، اما باز هم باید اطلاعاتی در رابطه با نوع شرکت بیان کنیم، زیرا تاثیر بسیاری بر روی شرایط دارد.

لازم به ذکر است که در ایران 7 نوع شرکت برای ثبت وجود دارد و از آن جایی که انتخاب نوع شرکت در حقیقت به معنی انتخاب قالب کلی شرکت است، باید توجه داشته باشید که در انتخاب خود نهایت دقت را داشته باشید و برای این کار هم با متخصصان و کارشناس های این کار مشورت کنید، در این حالت بهترین تصمیم ممکن را خواهید گرفت.

شما باید متناسب با اهدافی که برای شرکت خود تعیین کرده اید و همچنین شرایطی که در حال حاضر دارید، نوع شرکت خود را انتخاب کنید. طبق آمار به دست آمده دو نوع شرکت سهامی خاص و شرکت مسئولیت محدود بیشترین متقاضی را برای ثبت دارند. از این رو در ادامه شرایط ثبت این دو نوع شرکت را بیان خواهیم کرد.

شرایط ثبت شرکت تجهیزات پزشکی سهامی خاص

  • باید سه نفر به عنوان اعضای اصلی حضور داشته باشند.
  • دو بازرس در هیئت مدیره شرکت خود داشته باشید.
  • حداقل 100 هزار تومان سرمایه اولیه برای ثبت الزامی ست.
  • از سرمایه اولیه ای که در نظر گرفته اید، 35% از آن را در حساب بانکی شرکت خود بگذارید.

شرایط ثبت شرکت تجهیزات پزشکی مسئولیت محدود

  • در این حالت باید دو نفر به عنوان شریک در کنار هم باشند.
  • داشتن 100 هزار تومان به عنوان حداقل سرمایه اولیه الزامی ست.

به این موضوع بسیار مهم توجه داشته باشید که در هر دو شرکت سهامی خاص و شرکت مسئولیت محدود حداقل سرمایه برای تاسیس 100 هزار تومان در نظر گرفته شده است. اما به این موضوع توجه کنید که سرمایه شرکت در حقیقت به معنی اعتبار آن شرکت است و هر چه بیشتر باشد، یعنی شرکت شما اعتبار بیشتری هم دارد. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که مبلغی بیش از این حداقل مقدار را در نظر بگیرید.

مدارک ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

برای آن که یک شرکت تجهیزات پزشکی را به ثبت برسانید به یک سری مدارک نیاز خواهید داشت. به این موضوع توجه داشته باشید که مدارک ثبت این شرکت هم مانند شرایط آن به نوع شرکت بستگی دارد، اما یک سری دیگر از مدارک هم عمومی ست و برای هر نوع شرکتی یکسان خواهد بود.

به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که شما برای ثبت یک شرکت تجهیزات پزشکی به مجوزهایی هم نیاز دارید، از این رو به شما پیشنهاد می دهیم که قبل از اقدام، مجوزهایی که نیاز دارید را دریافت کنید، در این حالت زمان کمتری را صرف خواهید کرد و از هزینه های اضافی هم جلوگیری می کنید.

توجه داشته باشید برای دریافت مجوز به این مدارک نیاز خواهید داشت؛

  • حداقل مدرک لیسانس در رشته مهندسی پزشکی، پزشکی، پیرا پزشکی و رشته ای مرتبط
  • کپی مدارک شناسایی از اعضای اصلی شرکت
  • معرفی نامه از صنف تجهیزات پزشکی

با ارائه این مدارک به کارشناس مربوطه باید منتظر باشید تا بررسی های اولیه بر روی آن انجام شود و در نهایت مجوز مربوطه برای شما صادر خواهد شد.

مدارک ثبت شرکت تجهیزات پزشکی سهامی خاص

  • مدارک شناسایی اعضای هیئت مدیره (یعنی سه نفر اصلی به همراه بازرس ها)
  • کد ثنا برای تمامی اعضا
  • اساسنامه ای که تکمیل شده است.
  • تقاضانامه ای که تکمیل و سهامداران آن را امضا کرده اند.

مدارک ثبت شرکت تجهیزات پزشکی مسولیت محدود

  • مدارک شناسایی از شرکای شرکت
  • کد ثنا برای تمامی اعضا
  • اساسنامه امضا شده شرکت
  • تقاضانامه به همراه امضای شرکای شرکت

به این موضوع توجه داشته باشید که شما برای ان که بتوانید شرکت خود را به ثبت برسانید باید این مدارک را به طور کامل تهیه کنید و به کارشناس مربوطه در اداره ثبت تحویل دهید، تا بررسی های نهایی بر روی آن انجام شود.

مسئول فنی

مسئول فنی شرکت کیست؟

برای آن که بتوانیم اطلاعاتی را در رابطه با شرایط مسئول فنی شرکت بیان کنیم، در ابتدا به این موضوع می پردازیم که اصلا این فرد کیست و چه وظیفه ای بر عهده دارد. به این موضوع توجه داشته باشید که وظیفه اصلی مسئول فنی شرکت تجهیزات پزشکی نظارت است، اما نظارت بر روی چه چیزی؟ با ما همراه باشید تا در ادامه این موضوع را هم بیان کنیم.

اداره تجهیزات پزشکی برای آن که از فعالیت شما مطمئن شود، یک مسئول فنی را به عنوان ناظر در شرکت شما می گذارد و باید بگوییم که در حقیقت این شخص نماینده اداره تجهیزات پزشکی به حساب می آید. لازم به ذکر است که تجهیزات پزشکی موضوعی مهم است و با جان انسان ها سروکار دارد، از این رو طبیعی ست که نظارت های دقیقی بر روی فعالیت های این شرکت ها وجود داشته باشد.

شرایط مسئول فنی در شرکت تجهیزات پزشکی

بعد از آن که در رابطه با وظیفه اصلی و البته بسیار مهم شخص مسئول فنی اطلاعاتی را بیان کردیم، حال باید به این موضوع بپردازیم که این شخص باید چه شرایطی داشته باشد، از ان جایی که این موضوع اهمیت بالایی دارد، در ادامه این موارد را به طور کامل شرح خواهیم داد تا ابهامی در رابطه با آن وجود نداشته باشد.

  • این شخص باید با کارشناس های IMED در ارتباط باشد.
  • بارگزاری درخواست کارشناس هایی IMED هم برعهده این شخص است، پس باید شرایط آن را هم داشته باشد.
  • شرایط لازم برای پاسخگویی تکنیکال فایل سازمان را هم داشته باشد.
  • در صورتی که از سازمان شکایتی شود، شرایط لازم برای پاسخگویی به آن را هم داشته باشد.
  • شرایط لازم را برای بررسی اعتبار مجوزهای قانونی داشته باشد.

با توجه به مطالب گفته شده در بالا باید به این نکته توجه داشته باشید که مسئولیت مسئول فنی در یک شرکت تجهیزات پزشکی مسئولیتی بسیار مهم است و از این رو به شما توصیه می کنیم که شخص با تجربه و متخصصی را برای ثبت نام در سامانه آی مد در نظر بگیرید، این کار به شما کمک می کند که در ادامه برای انجام کارها مشکلی نداشته باشید.

سرمایه لازم برای تاسیس شرکت تجهیزات پزشکی

یکی از مهم ترین موضوعاتی که در رابطه با ثبت یک شرکت در زمینه تجهیزات پزشکی باید به آن توجه داشت، هزینه ای ست که این کار برای شما به دنبال دارد. از این رو در ادامه قصد داریم این موارد را برای شما شرح دهیم. در ابتدا باید توجه داشته باشید که شما برای شروع فعالیت خود به سرمایه قابل قبولی نیاز خواهید داشت، پس برای این کار بودجه کافی را در نظر بگیرید.

هزینه راه اندازی دفتر

شما باید سرمایه ای برای تهیه دفتر شرکت و همچنین تجهیزات و امکاناتی که برای شروع کار نیاز دارید، در نظر گرفته باشید. این هزینه با توجه به شرایط خود شما مشخص می شود و نمی توان مبلغی را برای آن بیان کرد.

حق الثبت

هزینه ای ست که متناسب با میزان سرمایه اولیه خود باید به اداره ثبت پرداخت کنید. البته در کنار آن هزینه های جزئی دیگری را هم به اداره ثبت باید بپردازید. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که مبلغ مناسبی را برای سرمایه اولیه در نظر بگیرید. البته لازم به ذکر است که در ثبت شرکت سهامی خاص باید 35% از این سرمایه هم در حساب بانکی به نام شرکت خود قرار دهید.

هزینه روزنامه

برای ثبت شرکت تجهیزات پزشکی به دو نوبت آگهی در روزنامه نیاز دارید و باید توجه داشته باشید که این مبلغ با توجه به فاکتورهای متعددی مشخص می شود و نمی توان مبلغ دقیقی را برای آن در نظر گرفت.

در مطالب بالا سعی بر این داشتیم که اطلاعاتی را در رابطه با ثبت شرکت تجهیزات پزشکی و شرایط مسئول فنی شرکت بیان کنیم، اگر باز هم در رابطه با این موضوع سوال و ابهامی دارید، آن را با ما در میان بگذارید.

پرسش و پاسخ
سوال از شما پاسخ از ما
درحال ارسال پاسخ به :
تماس با ما