ثبت شرکت میزان ارائه دهنده خدمات ثبت شرکتها
ثبت شرکت میزان

ثبت شرکت دارویی

۲۲ اسفند ۱۴۰۲ 0 پرسش و پاسخ

ثبت شرکت دارویی به چه صورت است؟ برای شرکت های وارد کننده و تولید کننده چه شرایطی نیاز است و ثبت شرکت پخش دارو چه تفاوتی با دوتای قبلی دارد. با ما همراه باشید. در صورتی که یک راست می خواهید سراغ اصل مطلب را از ما بگیرید هم با شماره های ما تماس بگیرید.

اطلاعات کلـی

زمـان: 14 روز کاری

هزینه: 2،800،000

تاسیس شرکت پخش دارو

تاسیس شرکت دارویی

به شرکت­های تولیدکننده، شرکت­های واردکننده و شرکت های پخش دارو که مجوز فعالیت دارند؛ شرکت­های دارویی گفته می شود. دو نوع شرکت دارویی از جنبه فعالیت وجود دارد:

  • شرکت های تولید کننده یا وارد کننده که در حوزه تامین و تولید دارو فعالیت می کنند
  • شرکت پشخش دارو که به دو دسته استانی و کشوری تقسیم می شود.

شرط اولیه ثبت شرکت دارویی اخذ مجوز فعالیت از وزارت بهداشت است که در ابتدا به آن موافقت اصولی شرکت دارویی گفته می شود که از معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت اخذ می شود.

دریافت خدمات سریع با هزینه مناسب 02168256000

ثبت شرکت دارویی

شرکت­های دارویی در دو نوع شرکت پخش سراسری و شرکت پخش استانی ثبت می­شوند. شرکت پخش سراسری که نقش واسطه بین مراکز دارویی و داروخانه­ها را ایفا می­کند؛ موظف به توزیع دارو، داروهای رژیمی، کمک غذاهای نوزاد، شیرخشک، لوازم مصرفی پزشکی، تجهیزات پزشکی و لوازم آرایشی بهداشتی در سراسر کشور است. شرکت پخش استانی موظف به توزیع موارد مذکور در سطح استان موردنظر است. ذکر واژه توزیع دارو در موضوع فعالیت و اخذ مجوز فعالیت از وزارت بهداشت برای هر دو نوع شرکت مذکور الزامی است.

ثبت شرکت دارویی

هر پنج سال یک بار، کمیسیون قانونی مرکز به تعیین تعداد شرکت­های پخش سراسری می­پردازد. معیار تشخیص کمیسیون قانونی مرکز، گردش مالی و حجم بازار دارویی است. اما برای تعیین تعداد شرکت­های پخش استانی، به ازای هر ۵۰ داروخانه، یک شرکت پخش در نظر گرفته می­شود.

ثبت شرکت دارویی پخش استانی منوط به ارائه معرفی­نامه از اداره ناظر بر امور دارویی و مواد مخدر و تاییدیه دانشگاه مربوطه است. همچنین ثبت هم شرکت­های استانی و هم سراسری نیز ملزم به دریافت مجوز از کمیسیون قانونی مرکز است.

لازم به ذکر است که بین متقاضیان ثبت شرکت دارویی پخش استانی حق تقدم با شرکت تعاونی داروسازی است. در صورت وجود چند متقاضی ثبت شرکت تعاونی داروسازی، اولویت با تقاضایی است که جهت ثبت زودتر اقدام کرده است.

مدارک لازم برای ثبت شرکت دارویی

  • مجوز فعالیت در حیطه توزیع دارو
  • کپی اساسنامه، آگهی روزنامه تاسیس و روزنامه تغییرات
  • گواهی عدم سوپیشینه هیئت مدیره و عدم سوسابقه در امور دارویی بهداشتی
  • ارائه معرفی­نامه از طرف معاونت دارویی غذایی دانشگاه مربوطه
  • ارائه تعهدنامه از سوی شرکت
  • تکمیل فرم­های اداری مربوطه

شرایط اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت دارویی

تمام اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت دارویی می­بایست تبعه ایران باشند؛ معتقد به یکی از ادیان ثبت شده در قانون اساسی کشور باشند؛ اگر آقا هستند دارای کارت پایان خدمت یا گواهی فعالیت در مراکز مرتبط با نیروهای مصلح باشند؛ سوپیشینه و اعتیاد نداشته باشند و در زمینه امور دارویی بهداشتی دارای سابقه و حسن خدمت باشند.

پرسش و پاسخ
سوال از شما پاسخ از ما
درحال ارسال پاسخ به :
تماس با ما