ثبت شرکت میزان ارائه دهنده خدمات ثبت شرکتها
ثبت شرکت میزان

ثبت شرکت مهاجرتی

۲ فروردین ۱۴۰۳ 1 پرسش و پاسخ

ثبت شرکت مهاجرتی از این جهت تقاضای زیادی دارد که مهاجرت همیشه موضوع مهمی در همه کشورها است. افراد از راه های مختلفی از جمله کار، تحصیل و.. برای مهاجرت اقدام می کنند. انجام امور مختلف مهاجرتی، تخصص لازم دارد و برای همین افراد از طریق شرکت مهاجرتی مراحل کار را دنبال می کنند. با ثبت شرکت مهاجرتی شما می توانید درآمد خوبی داشته و به جامعه تان خدمت کنید. شرایط ثبت شرکت مهاجرتی را می دانید؟ در ادامه نکات مهم مربط به این موضوع را بررسی می کنیم.

اطلاعات کلـی

زمـان: 14 روز کاری

هزینه: 3،800،000

ثبت شرکت مهاجرتی

منظور از شرکت مهاجرتی چیست؟

قبل از ثبت شرکت مهاجرتی باید بدانید که به شرکت هایی که در حیطه امور مختلف مربوط به مهاجرت فعالیت می کنند، شرکت مهاجرتی گفته می شود. این شرکت ها می توانند برای اعزام دانشجو به خارج، انجام امور مربوط به نیروهای کار و استخدام شان در خارج از کشور و موارد مشابه اقدام نمایند.

پیش نیازهای ثبت شرکت مهاجرتی

قبل از انجام هر کاری باید دانش و تجربه لازم در همان زمینه را داشته باشید. حتما شنیده اید که از قدی ترها افراد برای کسب تجربه در هر کاری و سپس راه اندازی همان شغل به صورت مستقل برای خودشان، ابتدا با دیگر مجموعه ها همکاری می کردند. این کار باعث می شود دانش و تجربه تان در همه زمینه های مربوطه بیشتر شود.

قطعا ثبت شرکت مهاجرتی و مدیریت یک شرکت مهاجرتی به تخصص ها و مهارت های زیادی نیاز دارید. شما به تنهایی نمی توانید همه این تخصص ها را داشته باشید و این کار از طریق استخدام نیروهای ماهر انجام می شود. به صورت کلی دانش و تخصص شما به عنوان مدیر یا موسس این شرکت در موفقیت های بعدی تان نقش مهمی خواهد داشت.

موضوع مهم بعدی داشتن مجوزهای لازم است. این که به چه مجوزی احتیاج دارید بستگی به فعالیت و اهداف تان دارد. در ادامه همین مطلب در این مورد بیشتر صحبت خواهیم کرد.

ثبت شرکت مهاجرتی

یک شرکت مهاجرتی برای داشتن فعالیت قانونی و رسمی باید حتما به ثبت برسد. مرجع انجام امور در مورد ثبت شرکت مهاجرتی اداره ثبت شرکت ها در تهران است. در شهرستان ها هم این کار از طریق اداره ثبت مرکزی استان انجام می شود.

البته با توجه به این که ثبت شرکت به صورت آنلاین امکان پذیر است می توان گفت فرق زیادی ندارد که در کدام شهر زندگی می کنید.

مجموعه هایی که در خارج از کشور ثبت شده اند برای فعالیت در داخل باید دوباره ثبت شوند.برای به ثبت سراندن شرکت ها معمولا حداقل تعداد شرکاء 2 نفر و حداقل میزان سرمایه لازم 100 هزار تومان است.

اولین مشاوره و آخرین قیمت را از ما بگیرید 02162753000

چرا ثبت شرکت مهاجرتی به نفع شماست؟

در صورتی که به زمینه های مهاجرتی علاقه مند هستید و در این کار تخصص و مهارت هم دارید،ثبت شرکت مهاجرتی می تواند برایتان با درآمد زایی خوبی همراه باشد.

آمارها نشان می دهد تقاضای مهاجرت در کشورمان هر روزه در حال افزایش است. مهاجرت تحصیلی یکی از انواع مختلف مهاجرت است که در میان جوانان کشورمان طرفداران زیادی دارد. مهاجرت کاری هم نسبت به دیگر روش های مهاجرتی پر طرفدار است. به صورت کلی تمایل برای مهاجرت، هر روز بیشتر می شود و این یعنی فعالیت شرکت های مهاجرتی بیشتر از قبل در حال رونق گرفتن است.

شما علاوه بر این که می توانید صفر تا صد پرونده های مختلف مهاجرتی را قبول کرده و اقدامات لازم را انجام دهید، امکان مشاوره هم دارید. مشاوره خودش از جمله راه های درآمد شرکت های مهاجرتی است. افراد مختلف حتی آن دسته از افراد که می خواهند خودشان بخشی از امور را دنبال کنند در بعضی موارد به شرکت های مهاجرتی احتیاج دارند.

علاوه بر آن مشاوره از جمله مواردی است که خیلی طرفدار دارد زیرا یک اقدام اشتباه باعث از بین رفتن هزینه و وقت افراد می شود. همه افراد برای پیشگیری از چنین اتفاقی به اهمیت مشاوره تخصصی آگاه هستند.

وکلا و کارشناسان یک شرکت مهاجرتی تمامی این امور را مدیریت کرده و بر عهده می گیرند.

چه مجوزی احتیاج دارم؟

اگر ثبت شرکت مهاجرتی شما بخواهد در زمنیه اعزام دانشجو به خارج از کشور فعالیت کند باید مجوز مربوطه را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت کند.

شرکت هایی که در زمینه گرفتن اقامت فعالیت می کنند نیاز به مجوز از وزارت امور خارجه دارند. مجوز لازم برای شرکت های کاریابی در خارج از کشور هم توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صادر می شود.

به صورت کلی می توان گفت مجوز لازم برای شرکت شما به نوع فعالیت تان بستگی خواهد داشت.

شرکت مهاجرتی در چه قالبی ثبت شود بهتر است؟

شرکت ها به صورت کلی می توانند در قالب های مختلفی ثبت شوند. شرکت مهاجرتی معمولا در دو قالب مختلف سهامی خاص یا مسئولیت محدود به ثبت می رسد. این که چه نوع شرکتی برای شما مناسب تر است به فعالیت، اهداف و شرایط تان بستگی دارد.

دقت کنید که برای دریافت مجوزهای لازم هم باید اقدام نمایید.

شرکت مهاجرتی سهامی خاص

سهامی خاص قالبی است که برای به ثبت رساندن بسیاری از شرکت ها استفاده می شود. شما می توانید ثبت شرکت مهاجرتی سهامی خاص انجام دهید. در این شرکت ها سرمایه به شکل سهام هایی هم ارزش درمی آید. این سرمایه را نمی توان در بورس اوراق بهادار داد و ستد کرد اما قابل واگذاری است.

شرکت سهامی خاص یک مزیت دارد و آن هم این است که نیازی به تامین کامل سرمایه اولیه ندارید. خوب است بدانید شرایط تاسیس این شرکت ها ساده تر از انواع دیگر در نظر گرفته شده است.

مدارک لازم برای شرکت مهاجرتی سهامی خاص

  • برای تمامی اعضاء کپی کارت ملی و شناسنامه لازم است.
  • مشخصات تمامی اعضای هیات مدیره و بازرسان لازم است.
  • اساسنامه، اظهارنامه و اقرارنامه باید تنظیم شود.
  • لازم است از اداره مربوطه مجوز فعالیت بگیرید.

برای به ثبت شرکت مهاجرتی سهامی خاص حداقل به حضور 3 عضو و دو نفر به عنوان بازرس احتیاج دارید. حداقل سرمایه لازم برای تاسیس این شرکت یک میلیون ریال است و 35 درصد آن را باید در حساب شرکت قرار دهید.

شرکت مهاجرتی مسئولیت محدود

یکی از قالب های رایج برای ثبت شرکت مهاجرتی، قالب مسئولیت محدود است. شما با سرمایه ای اندک هم می توانید این شرکت را تاسیس نمایید. باید بدانید که در این نوع شرکت مهاجرتی امکان انتشار اوراق سهام وجود ندارد.

شرکت مهاجرتی مسئولیت محدود معمولا میان دو یا چند نفر تشکیل می شود. هر کدام از شرکا به میزان سرمایه خودشان مسئول پرداخت بدهی ها هستند. بسته به سهم افراد حق رای و میزان سود آن ها هم مشخص می شود. در شرکت سهامی خاص این موارد بر اساس میزان سهام مشخص می شود.

ثبت شرکت مهاجرتی در قالب مسئولیت محدود، در کشورمان رایج است و زیاد انجام می شود.

مدارک لازم برای شرکت مهاجرتی مسئولیت محدود

  • برای همه اعضاء کپی کارت ملی و شناسنامه ضروری است.
  • اساسنامه، اظهارنامه و اقرارنامه باید تنظیم شود.
  • برای فعالیت در این حوزه باید مجوزهای لازم را بگیرید.

برای به ثبت شرکت مهاجرتی مسئولیت محدود حداقل به 2 عضو احتیاج دارید. میزان سرمایه لازم هم برابر با یک میلیون ریال است. با ثبت شرکت در این قالب محدودیتی ندارید و می توانید در همه زمنیه های اقامت و تحصیل فعالیت کنید.

می توان از شرکت های مهاجرتی استعلام گرفت؟

سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور سامانه ای است که می توانید از طریق آن برای قانونی بودن شرکت های مهاجرتی استعلام بگیرید. این سخن رو به افرادی است که می خواهند با این شرکت ها کار کرده و یا از خدمات شان استفاده کنند.

فعالیت سامانه گفته شده زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است. این سامانه متعلق به قوه قضائیه می باشد و از طریق آن می توانید مشخصات همه شرکت های قانونی که در زمینه مهاجرت فعال هستند را داشته باشید.

پیشنهاد می کنیم قبل از این که هر گونه قراردادی با موسسات مهاجرتی ببندید نام موسس و نشانی موسسه و دیگر اطلاعات آن را در این سامانه جستجو کرده و از صحت آن مطمئن شوید.

هزینه ثبت شرکت مهاجرتی

هزینه های لازم برای ثبت شرکت مهاجرتی

بسته به این که می خواهید شرکت مهاجرتی را در چه قالبی ثبت کنید هزینه ثبت شرکت می تواند متفاوت باشد. موضوع اثر گذار بعدی در هزینه ای که می پردازید میزان انصاف مجموعه ای است که برای ثبت شرکت مهاجرتی از خدمات شان استفاده می کنید!

کارشناسان و وکلای ما در مجموعه کاج تمامی خدمات لازم را در اسرع وقت و با قیمتی منصفانه در اختیار شما قرار می دهند.

مدت زمان ثبت این نوع شرکت چند روز است؟

همان طور که می دانید امور اداری معمولا روند خاص و پیچیدگی های خودش را دارد. در این جا مراحل مختلفی از جمله انتخاب نام و اخذ مجوزهای لازم باید پشت سر گذاشته شود. در مورد ارائه صحیح و کامل مدارک هم باید خیلی مراقب باشید. اگر دانش و تجربه کافی در این زمینه را نداشته باشید و مدارک تان با نقص یا کمبود همراه باشد، باید زمان بیشتری را صرف کنید.

در مرحله انتخاب نام هم اگر نام های انتخابی را بر اساس قوانین و محدودیت های موجود انتخاب نکنید حتما زمانی را از این بابت از دست می دهید. نام های غیر مجاز رد می شود و شما ممکن است برای چندین بار مجبور به انتخاب و اعلام نام جدید باشید.

به صورت کلی می توانیم بگوییم که برای ثبت شرکت مهاجرتی حداقل 2 هفته تا 1 ماه زمان در نظر بگیرید. در صورتی که در مراحل مختلف از جمله انتخاب نام و تکمیل مدارک و همچنین دیگر مراحل موجود، به درستی عمل نکنید ممکن است زمان بیشتری برای به ثبت رساندن شرکت لازم باشد.

پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از هدر رفت هزینه و زمان تان، قبل از شروع فرآیند ثبت شرکت مهاجرتی با کارشناسان ما مشورت نمایید.

پرسش و پاسخ
سوال از شما پاسخ از ما
درحال ارسال پاسخ به :
سیروس ایلام پور ‏۱۱ مرداد ۱۴۰۲

موسسه حقوقی در مشهد داریم که می‌خواهیم مشاوره در امور مهاجرتی را هم به موضوع فعالیت آن اضافه کنیم. در این زمینه نیاز به کمک داریم. با تشکر

پاسخ
تماس با ما