ثبت شرکت میزان ارائه دهنده خدمات ثبت شرکتها
ثبت شرکت میزان

ثبت شرکت حسابداری و موسسه خدمات مالی

۲۹ اسفند ۱۴۰۲ 48 پرسش و پاسخ

چگونه یک شرکت حسابداری بزنیم؟ شرایط و مراحل ثبت شرکت حسابداری چیست؟ هزینه ثبت آن به چه صورت است ؟ برای پاسخ به این سوالات با ما همراه باشید.

چنانچه قصد ثبت موسسه خدمات مالی و شرکت حسابداری را دارید هم ما با کمترین هزینه این خدمت را ارائه می دهیم که شما هم می توانید از آن استفاده کنید و بسیار به صرفه تر از ثبت شرکت توسط خودتان و درگیری با پیچیده گی های آن می باشد.

اطلاعات کلـی

زمـان: 14 روز کاری

هزینه: 2،800،000

ثبت شرکت حسابداری

امروزه حسابداری یکی از شغل هایی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته و فعالیت در این زمینه گسترش یافته است بدین دلیل تصمیم گرفته ایم که در این مقاله به چگونگی ثبت شرکت حسابداری بپردازیم.

ثبت شرکت حسابداری و موسسه خدمات مالی

حسابداری و یا به زبان لاتین Accounting قدمتی طولانی به اندازه ی تمدن بشر دارد. بسیاری از افراد ابتدا رشته تحصیلی خود را در زمینه ی حسابداری شروع نمودند تا در آینده بتوانند با اطلاعات کافی در این زمینه شروع به فعالیت کنند.

حسابداری نوعی سیستم است که در آن کلیه ی اطلاعات و گزارش های مالی که در اشکال مختلف جمع آوری شده و پس از جمع آوری این اطلاعات طبقه بندی گردیده است طبق قواعد خاصی در سیستم و یا بطور دستی ثبت می شود تا اینکه افراد درون سازمان مانند مدیر و برون سازمان مانند بانک ها بتوانند از این اطلاعات ثبت شده با خبر شوند.

این امر که در هر شرکتی حائز اهمیت می باشد بطور جداگانه توسط افراد با تجربه پیگیری می شود و یا بطور جداگانه نیز شرکت هایی وجود دارد که در زمینه ی حسابداری و خدمات مالی مشغول به فعالیت می باشند. قابل ذکر است کسانی که تحصیلات دانشگاهی و آکادمیک آن ها حسابداری نباشد نمی توانند به این کار مشغول شوند و در نهایت این افراد در این شرکت ها می توانند در زمینه دفترداری شروع به فعالیت نمایند.

بعنوان مثال می توانیم بگوییم که اگر شخصی حسابدار تجربی باشد مسلما به راحتی نمی تواند تفاوت مابین دارایی بلندمدت و کوتاه مدت را متوجه شود و یا چگونگی ثبت کردن معاملات ارزی در دفاتر ثبت را، نمی داند. بنابراین حسابداری فرآیندی می باشد که اطلاعات را پردازش داده و پس از دریافت داده های خام آن را بطور منظم ارائه می دهد.

کسانی که رشته تحصیلی خود را حسابداری انتخاب نموده اند زمانی که به یک حسابدار متخصص تبدیل شده باشد می توانند در سال های آتی سمت خود را به یک مدیر مالی شرکت و یا سازمان تغییر دهند. بنابراین زمانی که مدیران و یا دولت بخواهند از مسائل اقتصادی یک شرکت باخبر شوند تا نتیجه ای درست به دست آورند. بنابراین به اطلاعاتی که یک حسابدار تعیین نموده نیازمند است تا بتوانند شخص مربوطه پیشرفت بسیاری را در زمینه ی فعالیت خود کسب کند.

با توجه به توضیحاتی که در بالا به آن ها اشاره کردیم یکی از مشاغل حساس در جامعه را می توان حسابداری نام برد زیرا برای محاسباتی که می خواهند انجام دهند به دقت و توجه بالایی نیاز دارند.

این راهنما را حتما ببینید خدمات حسابداری در بهترین موسسه حسابداری تهران

وظایف حسابدار به شرح زیر می باشد

-وارد کردن داده ها در دفاتر و یا نرم افزارهای مربوطه و ارائه آن به بخش مربوطه
-به دست آوردن و بررسی صورت های مالی و انطباق آن ها با قوانین مالی و محاسباتی کشور
-محاسبه مالیات و پرداخت صحیح آن
-گزارش دقیق در رابطه با درآمدها و هزینه شرکت همچنین محاسبه سود و زیان شرکت
-تهیه، سازماندهی و نگهداری گزارشات مالی قانونی
-محاسبه حقوق کارکنان و ثبت اطلاعات هر یک از آن ها
-پیشنهاد روش های کاهش هزینه، افزایش درآمد و بهبود سود
-عملیات مالی را ارزیابی نموده و بهترین راه حل را به مدیریت ارائه دهند.

شاخه های مختلف حسابداری

-حسابداري مالي
-حسابداري دولتي
-حسابداري مالياتي
-حسابداري بيمه
-حسابداري بانكها
-حسابداري صنعتي

ثبت شرکت حسابداری

برای ثبت شرکت حسابداری ابتدا باید مجوزی را از جامعه ی حسابداران رسمی ایران کسب نمایند و سپس از طریق یکی از قالب ها ( شرکت سهامی خاص یا مسئولیت محدود ) شرکت خود را به ثبت برساند که در ادامه تعریفی از شرکت سهامی خاص و بامسئولیت محدود ارائه شده است. در برخی موارد انجام خدمات مالی و ثبت موسسه خدمات مالی و ثبت شرکت حسابداری نیاز به مجوز ندارد. برای آگاهی از این مورد با موسسه تماس بگیرید تا کارشناسان ما راهنمای شما باشند.

ثبت شرکت حسابداری بصورت سهامی خاص

در ثبت شرکت حسابداری سهامی خاص کلیه ی سرمایه از طریق سهامداران تامین می شود که حداقل با سه نفر سهامدار تشکیل شده که نوعی شرکت بازرگانی به حساب می آید. حداقل سرمایه مورد نیاز ۱۰۰۰۰۰۰ میلیون ریال می باشد. ابتدا ۳۵ درصد از سرمایه باید پرداخت شود و قبض پرداختی را به اداره مربوطه تحویل داده شود واژه ی سهامی خاص قبل و یا بعد از نام شرکت بطور واضح و خوانا ذکر شود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت حسابداری سهامی خاص به شرح زیر می باشد

-کپی شناسنامه و کارت ملی برای تمامی اعضاء که در حال فعالیت می باشند.
-کپی اقرارنامه به همراه امضاء سهامداران
-گواهی عدم سوء پیشینه
-اخذ مجوز، زمانی که عنوان مربوطه نیاز به اخذ مجوز داشته باشد.
-زمانی که امور توسط وکیل انجام می شود باید وکالتنامه ای را تنظیم نمایند.

ثبت شرکت حسابداری با مسئولیت محدود

شرکت مسئولیت محدود حیابداری با حداقل دو نفر تشکیل می شود و شرایط راحت تری برای ثبت نسبت به سهامی خاص دارد و مدارک لازم برای آن به شرح ذیل است:
-کپی شناسنامه و کارت ملی برای تمامی اعضاء که در حال فعالیت می باشند.
-کپی اقرارنامه به همراه امضاء سهامداران
-دو نسخه فرم تقاضانامه به همراه امضاء سهامداران
-دو نسخه فرم اساسنامه به همراه امضاء سهامداران
-اخذ مجوز، زمانی که عنوان مربوطه نیاز به اخذ مجوز را داشته باشد.

هزینه ثبت موسسه خدمات مالی و شرکت های حسابداری

برای ثبت شرکت حسابداری چه ثبت به صورت سهامی خاص باشد و چه به صورت مسئولیت محدود یک قیمت بوده از این بخش قابل استعلام خواهد بود.

پرسش و پاسخ
سوال از شما پاسخ از ما
درحال ارسال پاسخ به :
حسابدار ‏۱۸ اسفند ۱۳۹۷

سلام خدمات شما فقط مختص تهران است؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۸ اسفند ۱۳۹۷

خیر دوست عزیز، خدمات ما برای کل کشور هستش و باعث افتخار ماست در خدمتتون باشیم.

پاسخ
سیدکمال بنی کمال ‏۱۳ آبان ۱۳۹۸

سلام 25 سال سابقه کارمالی داریم ومدیرمالی شرکتهای خصوصی هستم مدرک و رشته تحصیلی ام کارشناسی مدیریت دولتی هست آیا میتونم یک موسسه خدمات مالی وحسابداری غیرانتفاعی ثبت کنم؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۳ آبان ۱۳۹۸

با سلام بله دوست عزیز می توانید، در صورت نیاز در کمترین زمان با موضوع تخصصی می توانیم اقدام به ثبت نماییم.

پاسخ
کیمیا ‏۰۶ خرداد ۱۳۹۹

سلام ببخشید مدرک تحصیلی باید چی باشه من از دبیرستان حسابداری خوندم الانم دانشجوی حسابداریم حداقل مدرکم باید چی باشه.؟ غیر از اون مدارک سیستم های پارسیان و …. هم لازمه جدا بگیرم.؟؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۷ خرداد ۱۳۹۹

کیمیا جان
برخلاف تصور، برای ثبت موسسه حسابداری نیاز به مدرک تحصیلی نیست.

پاسخ
رضا توسلی ‏۰۸ خرداد ۱۳۹۹

سلام من حسابدار با شش سال سابقه کار هستم با مدرک کارشناسی حسابداری . ایا میتونم بدون اخذ مجوز از سازمان حسابداران رسمی موسسه خدمات حسابداری ثبت کنم و شروع به فعالیت کنم.

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۸ خرداد ۱۳۹۹

با سلام، ثبت موسسه حسابداری نیاز به مجوز ندارد ولی موسسه حسابرسی نیازمند اخذ مجوز است.

پاسخ
طاهری ‏۱۲ خرداد ۱۳۹۹

سلام برای ثبت شرکت خدمات مالی و اموزشی هزینه چند هست؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۷ خرداد ۱۳۹۹

با سلام جناب طاهری عزیز
هزینه ثبت موسسه با توجه به حجم موضوع فعالیت و تعداد نفرات متفاوت می باشد. به این علت که موضوع طولانی و تعداد افراد باعث افزایش کادر روزنامه می شود که قیمت درج آگهی روزنامه رسمی و کثیرالانتشار تساعدی افزایش پیدا می کنید. اما با یک موضوع سه خطی قیمت حدودی بین 800 هزار تومان الی 1 میلیون تومان می باشد.

پاسخ
وطن خواهان ‏۱۵ خرداد ۱۳۹۹

سلام بنده حسابدار هستم با سابقه 12 سال در سال 93 مجوز از جامعه حسابداران رسمی برای ثبت تاسیس شرکت خدمات مالی و حسابداری گرفتم برای ثبت شرکت در اصفهان نیاز هست دوباره مجوز بگیرم و آیا پس از ثبت شرکت میتوانم مشاوره جهت فعالیت های سرمایه گذاری مثل خدمات مشاوره ای بورس و خدمات مشاوره مالی و انجام فعالیت های حسابداری انجام بدم ، اگه بخوام شما زحمتش رو بکشید چقدر هزینه و زمان میبره ، لطف میکنید راهنمایی بفرمایید

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۷ خرداد ۱۳۹۹

با سلام
در صورتی که مجوزی که دریافت نموده اید اعتبار داشته باشید خیر نیاز نیست مجدد مجوز بگیرید.
در صورتی که در موضوع فعالیت ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری را بیاورید می توانید انجام دهید منعی ندارد.
مدت زمان ثبت موسسه حسابداری با مجوز در شهرستان اصفهان بین 7 الی 14 روز خواهد بود و هزینه صفر تا صد ثبت موسسه حسابداری با احتساب پرداخت روزنامه رسمی ( با یک موضوع معقول 3 خطی ) بین 800 الی 1 میلیون تومان می باشد. باعث افتخار است که در خدمت شما باشیم.

پاسخ
هادی حسینی راد ‏۲۳ مرداد ۱۳۹۹

سلام و خسته نباشید هزینه ثبت شرکت حسابداری با مسئولیت محدود چند و سهامی خاص چند میباشد

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۴ مرداد ۱۳۹۹

با سلام هزینه دقیق نیاز به آگاهی از میزان سرمایه و موضوع و تعداد اعضا دارد، لطفا تماس بگیرید

پاسخ
@ ‏۲۵ شهریور ۱۳۹۹

سلام.کارمند رسمی اداره مالیات یکی از شهرهای کشور هم باشم میتونم شرکت حسابداری تاسیس کنم.یا نباید کارمند رسمی باشم؟!

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۹ شهریور ۱۳۹۹

با سلام
کارکنان رسمی دولت نمی توانند عضو هئیت مدیره شرکت های خصوصی باشند، فقط می توانند سهامدار باشند.

پاسخ
عباس ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۹

با سلام و عرض ادب – من لیسانس مدیریت صنعتی هستم و 15 سال سابقه حسابداری دارم و در لیست بیمه حسابدار ارسال می شود و الان دانشجوی ارشد حسابرسی هستم و دخترم 17ساله حسابداری می خواند لذا می خواستم بدانم می توانیم یک موسسه یا شرکت حسابداری تاسیس کنیم . باتشکر

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۹ شهریور ۱۳۹۹

با سلام بله دوست عزیز شما می توانید موسسه حسابداری و مشاوره مالیاتی و … ثبت کنید.

پاسخ
زهره ‏۰۲ آذر ۱۳۹۹

با سلام
ببخشید من کارشناسی حسابداری دارم تازه فارق التحصیل شدم امکانش هس ک یک موسسه حسابرسی داخل شهرستان بزنم؟؟؟
سابقه کار اصلا ندارم

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۵ آذر ۱۳۹۹

سلام
موسسه حسابرسی نه نمی توانید اما موسسه حسابداری می توانید، ثبت موسسه حسابرسی با فعالیت بازرس سایر شرکتها بودن نیاز به مجوز دارد

پاسخ
لیلا صالحی کاهکش ‏۲۰ آذر ۱۳۹۹

سلام من وخواهرم لیسانس حسابداری داریم ومن ۸سال سابقه کار حسابداری دارم میخوام موسسه حسابداری بزنم ولی دروسر شرکت زیاد چکارکنم یه موسسه بی دردسر بزنم

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۰ آذر ۱۳۹۹

با سلام، شرکت و موسسه خیلی تفاوتی از لحاظ مالیات و نگهداری تفاوتی ندارند، شما می توانید موسسه حسابداری ثبت کنید و دردسر خاصی هم نداره.

پاسخ
رضایی ‏۲۴ دی ۱۳۹۹

با سلام واحترام
من لیسانس حسابداری دارم و 10 سال سابقه کار البته در شرکتهای خصوصی ، خیلی دوست دارم شرکت حسابداری ثبت کنم ایا امکانش هست که شرکت حسابداری ثبت کنم. اگر امکانش هست، مراحل ان را نمیدانم باید چیکار کنم اگر امکان داره بنده را راهنمایی کنید که چه کارهایی لازم است انجام دهم و چقدر سرمایه لازم دارد متشکرم

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۵ دی ۱۳۹۹

سلام بله می توانید، توضیح مراحل طبیعتا در قالب یک کامنت امکان پذیر نیست لطف بفرمایید با شماره موسسه 02162753000 تماس بگیرید.

پاسخ
مریم باقری ‏۰۲ فروردین ۱۴۰۰

سلام ۲۷ سال سابقه کار مالی دارم که حدود ده سال مدیر مالی بودم و ۵ سال هم سابقه ذیحسابی دارم مدرک تحصیلی لیسانس رشته علوم تربیتی گرایش مدیریت و برنامه ریزی اموزشی دارم ایا می توانم شرکت حسابداری ثبت کنم و اخذ مجوز از جامعه حسابداران رسمی با توجه به رشته تحصیلیم امکان پذیر است

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۹ فروردین ۱۴۰۰

موسسه حسابداری یا شرکت با موضوع مشاوره مالی و حسابداری و … می توانید ثبت کنید اما اخذ مجوز به مشکل خواهید خورد، لازم به ذکر است که 90 درصد موسسات حسابداری مجوز جامع حسابدارن رسمی را نداشته و عضو نیستند.

پاسخ
زهرا ریگانی زاده ‏۱۰ فروردین ۱۴۰۰

سلام وقت شما بخیر، بنده فوق لیسانس حسابداری دارم، چند سالی هم سابقه کار حسابداری دارم،از این چندسال حدودا بمدت ۲۰ماه در موسسه حسابدای کار کردم و تقریبا تمامی امور حسابداری شرکتها بعهده بنده بوده،منتها بیمه نبودم،میخواستم بدونم هیچ راهی وجود نداره بتونم موسسه حسابداری ثبت کنم؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۹ فروردین ۱۴۰۰

برای ثبت موسسه حسابداری مشکلی نخواهید داشت، برای دریافت مجوز از جامعه حسابداران و حسابرسان نیاز به سابقه کار دارید.

پاسخ
فاطمه شفیعی ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۰

برای ثبت موسسه خدمات مالی قدم اول چی هست؟ مجوز از جامعه حسابداران رسمی لازم هست یا خیر؟ عنوان موسسه برام مهمه شرکت نمی خوام!

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۹ فروردین ۱۴۰۰

لزوما مجوز نیاز نیست، ما می توانیم موسسه با موضوع حسابداری را برای شما در 10 روز کاری به ثبت برسانیم.

پاسخ
ر .ت ‏۱۷ فروردین ۱۴۰۰

با سلام وقت بخیر. برای ثبت شرکت خدمات حسابداری مالی باید به کجا مراجعه کنم و چه مدارکی میخواد. فوق لیسانس حسابداری هستم.

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۹ فروردین ۱۴۰۰

نیاز به مراجعه به جایی نیست دوست عزیز، آنلاین می توانید به ما بسپارید.

پاسخ
مریم عالم باقری ‏۱۸ فروردین ۱۴۰۰

سلام رشته تحصیلی من مدیریت و برنامه ریزی آموزشی است آیا می توانم موسسه حسابداری ثبت کنم سابقه کار مالی و مدیریت مالی و ذیحسابی دارم اگر شما کار ثبت شرکت حسابداری را برایم انجام دهید چقدر هزینه دارد

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۹ فروردین ۱۴۰۰

بله دوست عزیز می توانید، هزینه هم با توجه به موضوع و سرمایه از 1،500،000 تومان می باشد که شامل تمامی هزینه ها و درج آگهی در روزنامه رسمی می شود و شما هیچ هزینه دیگری نخواهید داشت.

پاسخ
Zohre ‏۱۶ تیر ۱۴۰۰

سلام وقت بخیر
خواستم بدونم اگر که کارمند رسمی باشیم ،باز هم میتونیم موسسه حسابداری تاسیس کنیم یا خیر؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۶ تیر ۱۴۰۰

سلام خیر دوست عزیز فقط می توانید زیر 5 درصد سهامدار باشید

پاسخ
نصیری.ی ‏۲۹ تیر ۱۴۰۰

باسلام آیا با ثبت موسسه حسابداری میتونیم در همه شهرها کار بگیریم یا فقط مختص شهر خودمون هست؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۳ مرداد ۱۴۰۰

در همه شهر ها می توانید دوست عزیز و محدودیتی نخواهید داشت

پاسخ
سبحان امیری توسلی ‏۰۶ شهریور ۱۴۰۰

سلام آیا برای ایجاد موسسه حسابداری به کارت پایان خدمت نیاز است؟؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۶ شهریور ۱۴۰۰

خیر دوست عزیز

پاسخ
مجید بخشایش ‏۰۸ شهریور ۱۴۰۰

سلام، خواستم ازتون بپرسم که تاسیس موسسه حسابداری بهتر هستش یا شرکت، وبا توجه به اینکه لیسانس حسابداری دارم و بدون سابقه کاری، میتونم این کار رو انجام بدم یا نه؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۰ شهریور ۱۴۰۰

موسسه حسابداری ثبت بفرمایید

پاسخ
ایوب نظری ‏۰۲ مهر ۱۴۰۰

من دانشجوی رشته حسابداری مقطع دکترا می باشم. آیا امکان ثبت شرکت حسابداری برای من مهیا هست؟ و آیا شرایط خاصی دارد که شامل حال من نباشد؟

پاسخ
مشاور ثبت ‏۰۲ مهر ۱۴۰۰

بله دوست عزیز می توانید و محدودیتی ندارید.

پاسخ
فرامرز یغمایی ‏۲۲ خرداد ۱۴۰۲

برای ثبت شرکت با مسولیت محدود انجام خدمات مالی ایا نیاز به مجوز خاصی هست لطفا مدارک مورد نیاز را هم اعلام فرمایید و ایا خود شرکت شما اینکار را انجام میدهد ممنون

پاسخ
مشاور ثبت ‏۲۲ خرداد ۱۴۰۲

با سلام خیر نیاز نیست، بله با شماره موسسه تماس بگیرید.

پاسخ
لیلا معصومی ‏۱۹ تیر ۱۴۰۲

با سلام
می خواهم یک شرکت خدماتی حسابداری ثبت کنم لطفا از صفرتا100 راهنمایی کنید.

پاسخ
مشاور ثبت ‏۱۹ تیر ۱۴۰۲

با سلام دوست عزیز در صورتی که توضیحات بیشتر از مطالب بالا نیاز دارید لطفا با تلفن دفتر تماس بگیرید.

پاسخ
تماس با ما